Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg havnet i en fælde?? Hosting firma...

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Agedrup
Tilmeldt 12. Jul 13
Indlæg ialt: 70
Fra  tingtilkager.dk Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ;-)

Jeg har et spørgsmål, som jeg håber der sidder en venlig sjæl der kan/vil svare på ...

- Jeg flyttede mig hjemmeside til et hosting selvskab for snart 2 år siden. Firmaet lukkede så d. 31.01.2014 (som jeg ikke fik besked om). Men er blevet kørt videre (af de samme mennesker, har jeg fået fortalt), de har ændret navn, men det er stadig den samme ordrebekræftelse jeg har, med oplysninger fra det gamle firma... (jeg har fået en eftersendt for godt ½ år siden, da jeg syntes det var underligt at jeg intet havde hørt om at de var lukket, og kørt videre, så jeg tænkte at det nok var en NY bekræftelse, med de rigtige oplysninger på..Men nej!!)

Når jeg slå deres CVRnr op på Virk.dk kommer det gamle firma frem, og INTET om det nye... Og slår jeg det nye firmanavn, ja så kommer deres oplysninger frem....(hvorfor får man som kunde IKKE noget af vide, om det nye firma med DERES oplysninger??)

Mon jeg er havnet i en "fælde"???? jeg har bundet mig i 2 år yderligere (DUMT af mig....!) Men hvordan står jeg reelt stillet?? De hjælper, med at holde min hjemmeside kørende, men skal der laves noget på den, som jeg ikke selv kan, som der faktisk desværre oftest skal, da den ligger på "en gammel platform" (som de siger), skal jeg betale for at få det lavet... Fair nok, INTET er gratis.... Problemet er bare at den ikke er opdateret så den "følger med", og skal jeg over på den nye "platform" koster det også penge...

Hvad syntes i jeg skal gøre ved "dem", og hvordan er jeg reelt stillet? ER jeg bundet de næste 2 år????

God søndag

/Lotte

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad svarer de dig når du spørger dem - ?

Tag nu at gå til kilden og spørg først - gør lidt selv - nyd det at være iværksætter der også giver dig frihed til selv at søge dine informationer.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du underskrev en kontrakt med firmaet om du binder dig i 2 år - og hvis så firmaet lukker og slukker, så brydes din kontrakt, fordi dem du underskrev kontrakten med ikke eksistere mere rent juridisk. At de så har valgt et nyt navn og køre videre - er jo egentligt op til dem.

Så du binder dig selvfølgelig ikke til et firma der ikke eksistere.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Lotte jeg tror du "overdramatiserer" problemet. Der er ikke noget i vejen for at skifte navn, eller ejere Og navn. Tror du beder om en form for sikkerhed en it mand altid vil forsøge at skabe men aldrig kan love dig 100%. Det svarer til at du går hen til en bilforhandler og siger du gerne vil købe en lækker Mercedes men kun hvis du kan få en garanti for den aldrig kører galt. Jeg tror du har et site der stadig kører på et i branchens øjne forældet serversystem, det koster penge at ændre til det nye og prisen for serveren er måske en anden. Indtil videre har dit site en ikke optimal performance, men det kan være det er uden betydning for din butik så længe det stadig virker. Lige pludselig kan du få af vide at du skal rette ind meget hurtigt, og så er det ikke sikkert det kan lade sig gøre på den tid du ønsker.

Firmaet har blot skiftet facaden ud fordi de har fået et bedre produkt på menuen, indtil videre kan du fortsætte som hidtil, men en gang i fremtiden er din software så gammel at den ikke kan snakke med din betalingsløsning og dine brugeres software - fordi din software ikke længere opdateres. Men det er jo ikke nødvendigt at smide sin windows 7 pc ud af vinduet samme dag windows 8 er på gaden. Men når ikke man sælger varen til nye kunder så er det et spørgsmål om hvornår du må betale for at ændre din gamle software til den nye server.

Ja du har en aftale med CVR nummeret ikke med navnet, så du er bundet af aftalen, men jeg kan ikke se at du har et problem nu og her. Når du skifter til anden server vil jeg tro de modregner det du allerede har betalt i prisen for den nye server. Du har ikke gjort noget dumt, men du skal ændre på et tidspunkt. Så slap bare af og nyd din søndag.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det afgørende er om firmaet har fået nyt CVR nr eller ej. 

Fra Agedrup
Tilmeldt 12. Jul 13
Indlæg ialt: 70
Fra  tingtilkager.dk Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er MEGET glad for jeres feedback til mig.  ;-) Og tak for jeres tid;-)

Jeg undre mig bare over, at når et firma lukkes, eller skifter navn - får NYT cvrnr. - at man så ikke får en NY kontrakt med de nye oplysninger på.. For som der også er svaret mig, så kan kontrakten jo ikke gælde længere, når et nyt cvr nr er kommet til, det er jo et NYT firma der har overtaget, om det så er med nye ejere, eller hvad det er.. Stadig burde en ny kontrakt være på sin plads.

Så, gælder min kontrakt når det er forkerte oplysninger der er på, eller er den ugyldig og jeg er ikke bundet 2 år yderligere??

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Da du ikke har indgået en kontrakt med det nye firma, hænger du jo heller ikke på nogen kontrakt.  De kan jo ikke bare overdrage din gamle aftale til et nyt firma.

Så du er på ingen måde bundet 2 år yderlige.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

 

Da du ikke har indgået en kontrakt med det nye firma, hænger du jo heller ikke på nogen kontrakt.  De kan jo ikke bare overdrage din gamle aftale til et nyt firma.

Så du er på ingen måde bundet 2 år yderlige.

Enig. Du er velkommen til at samle alt du har i en mail - diverse dokumenter etc. Så skal jeg nok bruge 5-10 min uden beregning på lige hurtigt at løbe det igennem - og hurtigt give dig min vurdering. 

jh@jannikhansen.co.uk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Kageelsker:
Jeg undre mig bare over, at når et firma lukkes, eller skifter navn - får NYT cvrnr. - at man så ikke får en NY kontrakt med de nye oplysninger på..

Uden at kende noget som helst til den konkrete situation, så kan ovenstående sagtens forsvares og være helt ok i nogle tilfælde. F.eks. hvis en virksomhed skifter selskabsform, det kan være fre personligt ejet til eks. et ApS, så kan der laves en virksomhedsomdannelse som udløser et nyt cvrnr. uden der er noget suspekt i det.

Det kan også være at selskabet er blevet opkøbt (eller er fusioneret) og dermed er aktiviteterne samlet i et andet cvrnr. end det du indgik aftalen med.

Kageelsker:
Så, gælder min kontrakt når det er forkerte oplysninger der er på, eller er den ugyldig og jeg er ikke bundet 2 år yderligere??

Hvis du har lavet en forlængelse af kontrakten med det "nye" selskab, så er du naturligvis bundet af den. Varigheden undre mig dog lidt, det er sjældent med så lange bindingstider hvis ikke det drejer sig om store kontrakter.

De bedste hilsner
/Brian

Fra Agedrup
Tilmeldt 12. Jul 13
Indlæg ialt: 70
Fra  tingtilkager.dk Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg underskrev kontrakten for snart 2 år siden, læste jeg ikke det med småt (det har jeg jo selvfølgelig lært af ;-)) men i den står der man binder sig for 48 mdr....

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)