Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af vare fra kina - spørgsmål om fragt.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Mar 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fundet nogle vare på alibaba.com som jeg overvejer at købe hjem og sælge videre på en webshop.

Her er et eksempel:

100 stks vare til en samlet pris på 19$ så kommer fragten oveni og den billigste fragtpris er 36.83$ med Fedex IE.. Det lyder jo helt vanvittigt at fragten er dobbelt så dyr som produkterne i dette tilfælde? Er det meget normalt? Skal man så medregne told og moms oveni det samlede beløb eller er det med i fragtprisen?

Og hvilket fragtfirma er nemmest og bedst at bruge? Der er jo en masse forskellige at vælge imellem. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

det er jo bare at teste forskelle fragt firmaer inkl. kina post/post DK. Vi kan jo ikke gætte fragtpriser og slet ikke ud fra varepris - det er jo colli størrelse og vægt det handler om

Du skal være importregistreret inden du køber noget som helst http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html - og hvis du samtidigt er momsregistret er der ikke moms at betale - men du skal bogføre og momsangive import moms som så bare ikke koster dig noget http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html  

told tilkommer ud over fragt - og der kan også være importgebyr (dog nok med i fedex) feks post DK vil ha det

Med Alibaba skal du være sikker på det ikke er kopivarer som kan blive stoppet (og hvis ikke kan koste dig erstatning) - læs evt generelt om import fra uden for EU http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/import-til-videresalg-fra-kina-uden-for.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Du køber 100 stk varer til 131 kroner, de skal halvvejs rundt om jorden, og du skal give 254 kroner i fragt? Hvis nu du så tager dine 100 stk varer og sender dem ud til kunder i Danmark, så koster det nok 50 - 100 kroner per stk med tracking vel og mærket. Forvent ikke at du får noget hjem gratis fra den anden side af planeten jorden.

Tilmeldt 22. Mar 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

det forstår jeg skam godt og jeg er heller ikke uenig i det bør koste noget.. Jeg har bare svært ved at se sammenhængen i at skal betale så meget i fragt for produkterne kommer indenfor 1-2 uger, fremfor at vælge china air mail - eller hva de nu hedder - og så i mange tilfælde få produkterne sendt gratis :)

Hvis man bestiller via alieexpress eller miniinthebox osv, de tilbyder jo gratis fragt.. :) så hvad er fordelen ved at betale den dyre fragt udover leveringstiden? :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

BriiiDK:
så hvad er fordelen ved at betale den dyre fragt udover leveringstiden? :)

Du spare omkostninger til indfortoldning. Bruger du China mail kommer du til at betale 160 kr i indfortoldningsgebyr. 

Udover det får du en sporbar forsendelse som ankommer indfortoldet til dig  indenfor 2-6 dage fra afsendelsen - så i sidste ende er omkostningerne måske slet ikke så høje.

Tilmeldt 22. Mar 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen hvis jeg køber for under 80kr kommer der så også gebyr på på 160kr hvis jeg bruger china mail?
- det er bestemt ikke noget jeg vil gøre hver gang men med nogle få produkter vil det give god mening for mig at gøre det på den måde :) Det handler jo også om at holde omkostningerne nede hvor det er muligt :-)

Fra Holstebro
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 172
Fra  Gamestore.dk Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare fordi at du bestiller for under 80,- ska du jo stadig betale told og moms. De regler du har der gælder kun som privatperson, ikke for et firma. Du skal få firmaet du bestiller fra til at angive firma navn og cvr nummer plus en gyldig faktura uden på pakken. Men at bestille varer for 131 kroner, så kommer det til at tage lang tid at få bygget lidt op. Få samlet dine ordre sammen, eller køb større mængder så kan det oftest bedst betale sig, og hvis du alligevel bare vil bestille små mængder så bestil da bare med ChinaAir som du nævner med gratis fragt?

Tilmeldt 22. Mar 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg har hørt, så skal man ikke betale told eller moms hvis man køber for under 80kr.. Gælder dette kun for privat personer da?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

BriiiDK:
Gælder dette kun for privat personer da?
ja

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)