Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omdanne I/S til enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Mar 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er

Jeg vil gerne omdanne mit nuværende I/S til en enkeltmandsvirksomhed, da min partner ikke er aktiv i firmaet længere. På nuværende tidspunkt har han en næsten ikke-eksisterende ejerandel i virksomheden - da vi på denne måde, kunne lade virksomheden køre videre som I/S. Nu skal det laves om. Og gerne på den lettest mulige måde, da det kun er en hobbyvirksomhed.

Så det korte af det lange, hvilken proces står jeg overfor? Kan jeg beholde mit nuværende CVR-nummer? Skal jeg ændre bank-konti etc også?

God lørdag!


Emil.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke omdanne - du må lukke det I/S og gøre regnskab op og din partner og du skal så hver i sær gøre skat op. Alt I har købt i I/S skal sælges ud til 3. part eller til jer selv - til markedspris inkl moms (med mindre det hele sælges til en ny momsregistreret part - som kunne være et nyt personligt CVR du stifter. Intet I har købt, må blive i jeres I/S og så - slut regnskab og alm deling af resultat til skat

Du kan med andre ord stifte personlig CVR først - og lade det købe alt af jeres I/S og ja du skal ha nyt CVR og ha det tilknyttet konto i banken

Brug ikke ordet hobby virksomhed hvis du med det bare mener - tjener ikke det store - for det betyder der ikke er underskudsfradrag i skat http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/seris-virksomhed-eller-hobbyvirksomhed.html 

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Mar 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Mange tak for svaret. Så jeg lukker derved mit I/S for istedet at oprette et enkeltmandsvirksomhed. Skal enkeltmandvirksomheden være åbnet/aktiv, før jeg bør lukke mit eksisterende I/S? Jeg har intet, der skal sælges videre til tredje part, da vi laver tekstproduktion - og derved ingen omkostninger fra til dette, udover telefonregninger etc. Men der står et vist beløb på kontoen - hvad skal der ske med disse penge?

Vh, Emil.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

rent praktisk nemmest at stifte nyt CVR først http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/start-af-virksomhed-skal-jeg.html - I skal lave slut regnskab i jeres I/S og det har som sådan ikke at gøre med hvad der står på kontoen - som jo er status - og resultat er indtægter minus udgifter fra drift. De skal I opgive til skat for jeres I/S (og for dig lægger du så resultat af dit personlige enkeltmands til når 2015 er gået

Penge kan i dele - de påvirker ikke resultatet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Mar 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen tak for svaret, John! Det er er til stor hjælp.

Hvad gør jeg ift. betaling af moms for seneste fakturede beløb? For mit vedkommende er det først omkring august, jeg igen skal opgøre/indbetale dette - men på daværende tidspunkt er virksomheden jo lukket. Kan jeg gøre det op og betale på samme tid, som jeg lukker virksomheden?

Har du en guide, der kort forklarer processen omkring at lukke et I/S lettest muligt? 

God lørdag!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Mar 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 03:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Stort tak for hjælpen. Mit sidste spørgsmål drejer sig igen om momsen. For jeg kan ikke se, hvordan jeg skal betale momsen for mine seneste fakturede beløb, når den normale indbetalingsfrist først er engang længere ude i fremtiden, mens jeg lukker firmaet nu. Kan jeg indberette momsen på anden vis nu - eller hvordan gør jeg?

vh, Emil

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 07:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil, 

Mener det er en del af afmeldelses processen. Man afregner moms udfra slut datoen - og det bliver i princippet den sidste dato i din moms periode, uanset om du kører måneds, kvartal eller halvårsmoms. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)