Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

International freelance fakturaer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Aug 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg er blevet tilbudt noget freelance arbejde, der vil løbe op i omkring 120 timer, så ikke en særlig lang aftale. De vil naturligvis gerne have jeg fakturare dem mine timer, men jeg har pt. ikke noget registreret firma.

Situationen er den at jeg bor i Poland og arbejdet er hos et firma i Tyskland. Jeg overvejer om jeg skal oprette et Polsk firma så jeg kan sende invoices fra mit Polske firma. Men lige hvad jeg kan læse kommer der hurtigt noget forsikring omkostninger ind over osv. Hvilket jeg mener ikke vil være værd at betale eftersom der blot er tale om cirka 120 timer.

Er der eventuelt nogen der har et forslag til en snedig og billig måde at fakturerer på?

Venlig hilsen

Frederik

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik:

Situationen er den at jeg bor i Poland og arbejdet er hos et firma i Tyskland. Jeg overvejer om jeg skal oprette et Polsk firma så jeg kan sende invoices fra mit Polske firma. Men lige hvad jeg kan læse kommer der hurtigt noget forsikring omkostninger ind over osv. 

Nu har jeg indtil kendskab til hvordan de polske skattemyndigheder betragter selvstændig/lønmodtager problematikken, de er jo muligvis ikke identiske med de danske. ligeledes kender jeg heller ikke registreringsgrænsen i den polske momslov. Det må der være andre som skal svare på?

 

Men hvis du udfører freelance-arbejde vil jeg da uanset anbefale dig at have det arbejde forsikret. Hvis du udfører et stykke arbejde for en tysk virksomhed, og dit arbejde påfører den virksomhed eller en tredjeperson et tab, kan du jo risikere at være erstatningspligtig for det tab. Den risiko ville jeg personligt ikke turde tage, så hvis forsikringen er for dyr, må du jo tjene for lidt på det freelance arbejde??

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hi Frederik

Du kan læse om dine forskellige muligheder, hvis du var bosiddende i Danmark og ville være freelancer.

I DK ville du kunne have fået et honorar, for dit freelance arbejde. Det betyder du blot skal fortælle SKAT, at du har modtaget fx 6.000 kr og skal så beskattes af dette beløb.

mvh

Mogens

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Mogens Thomsen:
I DK ville du kunne have fået et honorar, for dit freelance arbejde. Det betyder du blot skal fortælle SKAT, at du har modtaget fx 6.000 kr og skal så beskattes af dette beløb.
hvis DK og betaling var fra DK CVR til CPR person skulle CVR jo indberette honorar til skat og så skulle trådstarter blot checke det er med på selvangivelsen - mere for der ike er noget at misforstå - men ja - hvis det var en tysker som betalte så skulle vor ven selv indberette det - selv om tyskeren sikkert skulle indberette i tyskland som betalt til person uden tysk reg nr privat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Aug 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar.

Men ja, problemet er jo netop at det ikke drejer som om dansk boende arbejdstager eller arbejdsgiver.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)