Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørsel i egen bil i forbindelse med erhverskørsel

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 15. Mar 15
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 07:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis nu man bruger sin egen bil i forbindelse med kundebeesøg, når man er moms-registret, har jeg læst noget om at man kan "udleje" den til sit firma og trække kørslen fra til en eller anden fastsat takst. Noget jeg har misforstået?
Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 07:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Korrekt. Der er to forskellige måder at gøre det på - bruger du virksomhedskatte ordningen?

Tilmeldt 15. Mar 15
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 07:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ikke registreret endnu, da jeg stadig er i opstastsfasen. Hvad er forskellen?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

magicMouse:
Hvis nu man bruger sin egen bil i forbindelse med kundebeesøg, når man er moms-registret, 

Først og fremmest har momsregistrering i sig selv ikke noget med problematikken at gøre.

Sonderingen er om du er selvstændig eller ej, du kan anvende ordningen både ligeså snart du i egen privat bil kører erhvervsmæssigt for din virksomhed (PMV, lønsumsregistreret, momsregistreret, alle former for selvstændig virksomhed gælder).

Med erhvervsmæssigt kørsel menes der, at virksomheden har brug for en bil til at køre for sig, ikke at den selvstændige eksempelvis har brug for at komme til og fra sin arbejdsplads.

 

I 2015 er satserne pr. kørt kilometer 3,70 kr. (op til 20.000 km.)

 

Du skal endvidere føre en kørebog over de kilometer du kører, hvorfra du kører, hvortil du kører, formål med kørslen. Dette skal bruges som dokumentation overfor bl.a. Skat hvis de stiller spørgsmålstegn ved din kørsel.

 

Sidst, lige en bemærkning. Hvis du stifter et selskab, så er reglerne en smule anderledes. For at kunne få skattefri befordringsgodtgørelse, skal der være et ansættelsesforhold, udover direktørtitlen, hvor du samtidig får løn fra selskabet.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

magicMouse:

 Hvad er forskellen?

Hvis du anvender virksomhedsskatteordningen har du lidt flere valgmuligheder, her kan der som alternativ til skattefri kørselsgodtgørelse (3,70 kr. pr. km.) anvendes en model hvor du i stedet får refunderet de faktiske udgifter der er ved drift af bilen, forholdsmæssigt for den del af kilometrene som virksomheden anvender bilen. (dette inkluderer alt fra brændstof, værkstedsregninger, CRM, forsikring og afskrivninger)

 

Men jeg vil nok anbefale dig at gå til en revisor på dette, da ovenstående kan være lidt langhåret at udregne. Ligeledes har virksomhedsskatteordningen i sig selv nogle flere begreber (indskudskonti, hæverækkefølge mm.) som der skal iagttages.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Jesper. At bruge en halv time med en revisor i telefonen, vil nok være rigtigt godt givet ud. 

Tilmeldt 15. Mar 15
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Jesper_nl:
Du skal endvidere føre en kørebog over de kilometer du kører, hvorfra du kører, hvortil du kører, formål med kørslen. Dette skal bruges som dokumentation overfor bl.a. Skat hvis de stiller spørgsmålstegn ved din kørsel.


Hvad nu hvis man på samme tur har blandet privat og erhvsmæssig kørsel? F.eks at man, når man kører hjemmefra skal aflevere barnet i børnehaven, eller ved besøg af kunden skal købe en vare til privat brug, "når nu man alligevel er i området "...
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du kører blandet - så er det kun de km du kører ekstra - du må føre. F.eks. du kører hjemmefra lyngby til hellerup og afleverer barn på vejen. Der er 7 km til børnehaven og så er der 3 km videre til kunden. Her må du kun føre de 3 km i kørebogen. Alt der har med privat at gøre skal trækkes fra i km på vejen

Kørebog skal indeholde - dato km stand start - fra sted præcist - til sted præcist - formål (kunde xx) - km ialt - km stand slut dag.

Læs mere her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html som forklarer både for alm personlig virksomhed selvstændige (ikke tage som udgift men fratrække resultatet så fradrag i personlig indkomst) og for selskabsejere (opgive til skat ved hver betaling og KUN hvis man har en reel løn (der skal være klart større end kørepengene)

venligst John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Såfremt du vælger at føre kørebog; må jeg så ikke have lov til at gøre reklame for vores Web/Mobile App Driversnote som hvorigennem du kan registrere ture og eksportere din kørebog i PDF. Vi holder styr på satserne for dig, du kan bare registrere dine ture og fortælle om det er privat eller erhverv.

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ser spændende ud med Driversnote, men jeg kan ikke finde priser nogen steder på jeres hjemmeside. Har jeg bare ikke set godt nok efter ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)