Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan starter jeg billigst op med biludlejning?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 12
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen. 

Jeg har gået meget længe og leget med tanken om at starte noget bil udlejning af dyrere biler og har derfor et spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med.

Hvordan får jeg bilen billigst finansieret? 

Det bliver for dyrt med almindelig bil finansiering (hvis det bliver holdt op mod beregnede indtægter)

Flexleasing går lige på grænsen omkring det er lovligt at videre udleje biler men er ret sikker på det er sådan at ihvertfald én af de store konkurrenter indenfor samme område gør det.

Hvad er der så tilbage? Umiddelbart kan jeg ikke se nogen anden løsning end de 2? 

Forsikringer, opbevaring i vinterperioder osv er der styr på, det er bare lige dette ret så væsentlige punkt jeg mangler at få styr på.

Håber i kan hjælpe :)

Tilmeldt 25. Mar 15
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg var dig ville jeg ikke fokuserer på dette allerede. Mit råd til dig er at du sokuserer 100% på at skaffe kunder. Også selv om du slet ikke er i gang endnu. Kan du ikke skaffe kunder uden biler, så kan du heller ikke skaffe med biler. Skaffer du kunder nu, så kan du altid sige der ikke er nogen ledige biler eller noget i den stil.

Har du eksempeltvis et website, så kom i gang med at skabe trafik til dette. Evt via seo. Først når du har god trafik og folk begynder at kontakte dig behøver du tage næste skridt. Det er langt nemmere og billigere at komme igang på den måde. Med mindre du altså regner med at købe dig til kunder og trafik.

Vedr finansiering, så tror jeg ikke på det er vejen frem hvis du ikke har penge. Ville evt starte med at lease en enkelt bil. Når det løber rundt har du noget at bygge på.

 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke hvilke biler du tænker på, men en anderledes vinkel kunne være et samarbejde med en der har en samling flotte " veteranbiler/ amerikaner biler" mv.

Du sørger for at skaffe kunder og det praktiske, og vedkommende stiller biler til rådighed.

Tilmeldt 10. Apr 12
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

User:

Hvis jeg var dig ville jeg ikke fokuserer på dette allerede. Mit råd til dig er at du sokuserer 100% på at skaffe kunder. Også selv om du slet ikke er i gang endnu. Kan du ikke skaffe kunder uden biler, så kan du heller ikke skaffe med biler. Skaffer du kunder nu, så kan du altid sige der ikke er nogen ledige biler eller noget i den stil.

Har du eksempeltvis et website, så kom i gang med at skabe trafik til dette. Evt via seo. Først når du har god trafik og folk begynder at kontakte dig behøver du tage næste skridt. Det er langt nemmere og billigere at komme igang på den måde. Med mindre du altså regner med at købe dig til kunder og trafik.

Vedr finansiering, så tror jeg ikke på det er vejen frem hvis du ikke har penge. Ville evt starte med at lease en enkelt bil. Når det løber rundt har du noget at bygge på.

Har selv tænkt over det med at skaffe kunder til at starte med. Men tænkte samtidig også om det ikke var lidt "frækt"? Du har selvfølgelig ret i man kan sige at der ingen ledige biler er lige pt.

Planen var også at starte ud med en enkelt bil og så bygge videre derfra

Tilmeldt 25. Mar 15
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kevinff:

User:

Hvis jeg var dig ville jeg ikke fokuserer på dette allerede. Mit råd til dig er at du sokuserer 100% på at skaffe kunder. Også selv om du slet ikke er i gang endnu. Kan du ikke skaffe kunder uden biler, så kan du heller ikke skaffe med biler. Skaffer du kunder nu, så kan du altid sige der ikke er nogen ledige biler eller noget i den stil.

Har du eksempeltvis et website, så kom i gang med at skabe trafik til dette. Evt via seo. Først når du har god trafik og folk begynder at kontakte dig behøver du tage næste skridt. Det er langt nemmere og billigere at komme igang på den måde. Med mindre du altså regner med at købe dig til kunder og trafik.

Vedr finansiering, så tror jeg ikke på det er vejen frem hvis du ikke har penge. Ville evt starte med at lease en enkelt bil. Når det løber rundt har du noget at bygge på.

Har selv tænkt over det med at skaffe kunder til at starte med. Men tænkte samtidig også om det ikke var lidt "frækt"? Du har selvfølgelig ret i man kan sige at der ingen ledige biler er lige pt.

Planen var også at starte ud med en enkelt bil og så bygge videre derfra

Syntes ikke der er noget frækt i det. Har selv haft mange opstarter da jeg var yngre, og tror den vigtigste ting jeg har lært er at holde 100% fokus på at skaffe "trafik" til butikken. Uanset hvad du vil lave eller hvor godt det er, så tjener du kun penge hvis du har kunde trafik. Hold fokus på dette hvis du vil være sikker på en god start. Ellers kan du hurtigt ende med at begrave dig selv i udgifter uden at have en indtægt.

 

Tilmeldt 10. Apr 12
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

User:
Syntes ikke der er noget frækt i det. Har selv haft mange opstarter da jeg var yngre, og tror den vigtigste ting jeg har lært er at holde 100% fokus på at skaffe "trafik" til butikken. Uanset hvad du vil lave eller hvor godt det er, så tjener du kun penge hvis du har kunde trafik. Hold fokus på dette hvis du vil være sikker på en god start. Ellers kan du hurtigt ende med at begrave dig selv i udgifter uden at have en indtægt.
Det lyder jo egentlig fornuftigt nok :) jeg prøver ad! tusind tak for hjælpen.

Tilmeldt 10. Apr 12
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Forleden dag hørte jeg noget omkring at bla Avis og hertz betaler 1% i afgift om måneden og betaler kvartalvis for deres udlejningsbiler. Er der nogle der kender noget til dette?

Tilmeldt 12. May 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, selvom dette er ved at være en ældre tråd, vil jeg alligevel give mit råd med på vejen. Jeg har tidligere nemlig selv haft samme overvejelse, og som nystartet tænker jeg, at det kan være svært at få øget sin kendskabsgrad. Jeg har derfor taget et kig på Oscar Biludlejning, som ser ud til at være franchise baseret. Her vil man måske kunne lave et samarbejde, hvor de mod en lille procentdel, markedsfører mine biler og står for alt det andet administrative. I må meget gerne give jeres vurdering på idéen. Deres hjemmeside hedder hejoscar.dk

På forhånd tak!

Håber at høre fra jer :)

God dag!

Mvh Morten A.
Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 01:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Både hejoscar.dk og one2move.dk ser ud som franchise og spontant ser oplæg ret identiske ud og begge sites virker som seriøse spillere. Jeg har tidligere bookmarket denne artikel https://deltin.dk/leasingbil-eller-udlejningsbil/ men behovet har endnu ikke opstået da jeg har kunne låne en bil af familien ifm. service o.l.

Det store spørgsmål er om du som biludlejer kan tjene penge ved så lave priser, men tag kontakt med de 2 websites. Så kan du også bedre regne på det. Gætter på at de har mange markups, f.eks ekstra chauffør, afbookingsforsikring o.l.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)