Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Inspiration til WordPress plugins/themes fra kyndige WordPress folk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens Jeg har fået til opgave at opsætte et system, der skal tillade to (og muligvis flere) grupper af brugere at finde hinanden på et site. Den ene af grupperne er arbejdsgiver, den anden er arbejdstager. Grupperne skal hver især kunne udfylde en detaljeret profil, samt søge i databasen over andre profiler. Idéen er at skabe match mellem to personer fra de forskellige grupper, hvorefter de kan skrive sammen i et internt system. Matchen mellem to profiler skaber grobund for et fremtidigt samarbejde mellem dem, hvor det også vil være nødvendigt at registrere timer og arbejdstider. Det skal derfor kombineres med et timeskema / vikarsystems-plugin af en slags, hvor man kan registrere forbrugt arbejdstid, og planlægge fremtidigt arbejde.

Dette er meget sparsomme oplysninger og krav, men det er således de er blevet præsenteret for mig indtil videre.

Mit spørgsmål til de WordPress kyndige er så: hvilke plugins (og evt themes) ville i anvende til at løse denne opgave? Jeg har selv søgt lidt omkring, og mine umiddelbare tanker er:

- BuddyPress til at understørre hele konceptet med profiler, samt mulighed for at kontakte hinanden privat

- BP Profile Search til at søge i profilerne

Disse lader umiddelbart til at være de bedste valg, baseret på min søgning indtil videre. Hvad har i af erfaring med disse plugins? Vil de være velegnede til opgaven? Det lader ihvertfald til, at de vil kunne løfte den del der hedder oprettelse af profiler samt søgning iblandt dem.

Vedr. timeskemaet, så er jeg på lidt bar bund, så her er alle input velkomne.

Ser frem til at høre jeres bud, og på forhånd tak for alle konstruktive input :)

Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

anyone ? :)

Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis i er støt på sider som ligner det jeg beskriver hører jeg også gerne fra jer, måske jeg kan hente inspiration der. Det må helt sikkert være en opgave der er løst før, også i WordPress.

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Kristian

Jeg har startet udviklingen af en løsning for en af mine kunder der minder lidt om dit behov. Og her har jeg gjort det at jeg får udviklet en Plugin selv til det specifikke behov jeg har.

Jeg kender hele WordPress "bag-kataloget" men min erfaring siger mig at, selvom man kan finde en standard plugin, så kræver det som regel lidt udvikling også når man har de her helt specifikke behov. 

Selve løsningen får jeg udviklet offshore - det holder jo omkostningerne lidt nede

//Morten

Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Tak for svar :) det ville naturligvis være muligt at få lavet et specifikt plugin til at løse opgaven, men givet de simple krav til løsningen tænkte jeg, at det måtte kunne løses med eksisterende plugins. At der så skal tweakes lidt her og der efterfølgende kommer man nok ikke udenom, men jeg håber på at kunne komme ihvertfald 80% af vejen med eksisterende plugins.

Hvis BuddyPres og søge-pluginet i det mindste kan løse profil-delen (hvilket jeg regner med at det ken), så er det kun timeskema-delen der skal kobles sammen med buddypres, og så (burde) jeg være kommet i hus :)

Tilmeldt 25. Mar 15
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal du kunne kontrollerer deres kommunikation, evt mod betaling. Eller skal de kunne snakke frit.

 

Tilmeldt 25. Mar 15
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ud over det så kan jeg med det samme fortælle dig at det der skal laves kommer til at bestå af mange forskellige plugins. Evt 4-5 stykker eller flere plus en del php udvikling fra bunden. Det er et ret omfattende projekt. 

Jeg elsker wordpress, og har selv lavet omfattende projekter i dette. Tænker dog lidt at wordpress måske ikke er det helt rigtige at bygge denne platform på selv om buddypress tilbyder en del friestende features.

 

Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Deres kommunikation skal blot kunne flyde frit, og skal ikke styres af betaling. Selve kommunikationen og timebookingen er to uafhængige ting. Jeg er overbevist om, at BuddyPress kan løse problemet med profiler, og hvis man tilmed kan have et "rolle" felt i sin profil, hvor man kan vælge en af 2 forskellige roller, og som så kan indgå i søge-delen, så er den del sådanset på plads. Det eneste der mangler er så, at timeskemaet kan tilgå profilerne.

Jeg har selv overvejet at udvikle det fra bunden, men da budgettet er meget stramt til jeg hellere se hvor langt man kan komme udelukkende ved at bruge eksisterende plugins.

Takker for jeres svar :)

Tilmeldt 25. Mar 15
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke skal kontrollerer kommunikation mod betaling, så kan du godt lave det i buddypress. Jeg tror dog jeg personligt ville udvikle et par af funktionerne individuelt og så integrerer dem i buddypress. Jeg har svært ved at se hvordan det hele kan hænge sammen på en god måde udelukkende ved hjælp af plugins. Mange plugins sat sammen for at skabe en enkelt funktion bliver ofte noget rod med bugs fordi de forskellige ting skaber konflikter med hinanden.

Jeg ville nok starte med at lave en buddypress installation, og så tilføje en enkelt feature af gangen. Så er det også meget nemmere at vurderer om der kan bruges et plugin, eller om funktionen skal laves fra bunden. 

 

Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtig god pointe.

Hvis det nu viser sig at være et krav at man skal betale for at oprette en profil, så kan BuddyPress formentlig ikke anvendes (hvilket vidst også er det du forsøger at gøre mig opmærksom på :)).

Er der et andet plugin du ville anbefale i denne situation? Altså:

1) Betal for oprettelse af profil (abonnements-baseret)

2) Når man laver sin profil, skal man vælge om man opretter sig som arbejdsgiver eller arbejdstager

3) Når man søger, skal man kunen vælge om det udlukkende er blandt arbejdsgivere eller arbejdstagere man ønsker at søge (ligesom man skal kunne søge på køn, alder, område osv.)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)