Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hosting ekspertise søges!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Mar 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Står og skal have hostet en server i den nærmeste fremtid. Formålet med denne server er at den skal kører en side hvor folk har en bruger platform og selv kan ligge billeder, vidoer, opslag osv op. den skal kører super godt, med en hurtig respons. Da der i starten jo nok ikke vil være brug for den største kapacitet vil det være at fortrække hvis muligheden for at opgradere størrelsen på serven er der i forbindelse med siden vokser. Mine spørgsmål går på hvor det er bedst at erhverve sig sådan server? kan man selv have en server stående? eller kan det ikke betale sig. Er det bedst at leje fra udlandet eller vil responsen på serveren forringes? Håber meget på der er en eller flere som har noget erfaring / viden inden for dette område og vil hjælpe. Med venlig hilsen Rasmus

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan aldrig betale sig at hoste det selv (hjemmeserver), hvis du går efter maksimal oppetid og stabilitet. Hvis du ikke har den store forstand på administration og vedligehold af servere, vil jeg anbefale at du kontakter et hosting-firma, og får dem til at stå for den daglige drift af selve serveren, så kan du selv arbejde med selve indholdet på hjemmesiden-

Tilmeldt 27. Mar 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

hej! 
det vil jeg da lige prøve at gøre, tak!

Tilmeldt 27. Mar 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

havde godt på fornemmeren at hosting selv var for kompliceret.
men ja, vil helt klart lige prøve at hive fat i forskellige hosting firmaer.

Tak for svar

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil aldrig anbefale selv at have serveren stående. Det kan ikke rigtigt betale sig, for så skal du også investere i UPS, netværk, en Pro internet forbindelse etc.

Hvis ikke du er skarp på server drift er det måske også en fordel at have den stående et sted hvor du kan få hjælp hvis behovet er der.

Snak med Lucas eller Mikkel Mikjær som begge er her på Amino.

Når vi snakker hastighed er din webapplikation/website en vigtig faktor. Et dårligt programmeret system vil køre langsomt selv på hurtige servere. Så hav også det i tankerne, hastighed er ikke kun et spørgsmål om serverens størrelse :)

Mvh Carsten

Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Rasmus . Du skal nok tænkte hvilke type applikation du skal kører på den server? PHP eller ASP.NET . Spiller en lidt stor rolle i forhold til hvordan serveren skal bygges. Det billigeste er at du køber dig ind på en platform "ude i byen", så du ikke hænger med det store udgifter. I stedet at have hardware stående derhjemme. Smid din email, jeg er villig til at give en hjælpende hånd Mvh Kwaazo.
Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:
Når vi snakker hastighed er din webapplikation/website en vigtig faktor. Et dårligt programmeret system vil køre langsomt selv på hurtige servere. Så hav også det i tankerne, hastighed er ikke kun et spørgsmål om serverens størrelse :)

Fuldstændigt enig med Carsten. 

Stabil hosting er vel noget nær den nemmeste udfordring i starten - fx Digital Ocean kan levere en stabil halv krafter cloud server for $20 / md som nemt kan opgraderes. 

Dog skal du så nok hellere ligge krafterne på om hvordan systemet programmeres, få lagt konkrete standarder som dine programmøre overholder - og forkusere på database optimering - og komme rigtigt fra start. 

Hvis du har brug for mere generelt rådgivning - så er du velkommen til at tage fat i mig på jh@jannikhansen.co.uk

God weekend. 

Tilmeldt 27. Mar 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten! Nej tror også at holde serveren selv vil være en for stor udgift kontra at skulle leje en for ikke at snakke om bøvlet. :-)
Siden spiller i forhold til hastighed, så det egentlig bare for at sikre at hostingen også kommer til at gøre det. 

Men tak for svar, vil da lige prøve at kontakte dem du nævnte og forhører mig! :-)

MVH
Rasmus


Tilmeldt 27. Mar 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kwazo! Tak for svar. Min mail er: r.daugaard.s@gmail.com VH Rasmus

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)