Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fogedretten

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jun 14
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino folk. Jeg har brug for et råd. Jeg fraflyttede en lejlighed hvor jeg har fået et helt urimeligt krav på fraflytningen. Da jeg fraflyttede lejligheden, var der kun viceværten og mig til stede, da maleren havde glemt aftalen om at være tilstede. Vi får igennem lejligheden, og den er i så god stand, at jeg skriver under på fraflytningsrapporten. Den indeholder bla at nogle skabe kun skal pletmales, døre skal pletmales osv. Lejligheden var 68 kvm. Jeg mente godt mit depositium på 15.000 kr kunne dække udgifterne til det. 

Senere hen får jeg så en efterregning på 38.000 kr. I telefonen siger min tidligere udlejer at han så trækker 5000 kr fra i god vilje. Jeg erkender selvfølgelig ikke prisen, og henvender mig til LLO. LLO har været i kontakt med ham, men de har ikke været i stand til at finde en løsning. Jeg snakker med LLO, og de siger de desværre ikke kan hjælpe mig, og huslejenævnet vil ikke hjælpe, da der i min lejekontrakt under §11 står udspecificeret en specefik maling der skal bruges. Jeg har undersøgt ved malerforretninger hvad materialer koster, og jeg har ringet til forskellige malere får at få at vide hvad det koster. Materialerne koster mellem 7000 - 8000 kr. Det betyder at maleren har taget 25.000 kr for at male en 68 kvm lejlighed. LLO siger at en maler maks må tage 200 kr i timen, når han maler en lejlighed. Det vil sige han har taget 125 timer om at male lejligheden. Altså ca 3.5 uger.

Det lader ikke til at LLO vil undersøge hvad materialerne rent faktisk koster. Men udlejer vil nu hive mig i fogedretten, og jeg har det faktisk på den måde, at det kan han bare gøre. Men mit spørgsmål går på... I fogedretten tager de ikke hensyn til om min sag er rimelig vel? De kigger vel bare på om jeg har nogle værdier der kan sælges for at dække regningen? har i evt nogle andre forslag til hvad jeg kan gøre?

mvh Julie

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt kan fogedretten ikke inddrive gæld du ikke har vedkendt dig.

Hvis argumenterne for hvorfor du ikke vil vedkende dig gælden er for svage, kan de godt ignorere at du ikke vil vedkende dig gælden, så det gælder om at lave dit forarbejde godt, f.eks. ved at få et tilbud fra en anden maler på hvad en istandsættelse af lejligheden vil koste hos vedkommende.

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Juliemusen:
Materialerne koster mellem 7000 - 8000 kr.

Det lyder da fuldstændigt vanvittigt, hvad er det for en mailig der skulle koste så meget for at lave 68 kvm ?

Du må da have fået en kopi af fraflyningsrapporten? 

Det må da være en fejl at LLO påstår en mailer kun må tage 200 kr. pr. time - det får du altså ingen prof maler til at gøre.

Tilmeldt 30. Jun 14
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

tak for svarene. Jeg det er ret vanvittigt. Jeg har en kopi af fraflytningsrapporten. Ok med prisen. Det lyder blot til at maleren har en eller anden aftale med udlejer at de deler i porten eller noget i den stil. En stor del af lejligheden skulle males med Beck & Jørgensen. Det er i den dyre ende. Men alle de malere og malerforretninger har givet mig en ca pris på 8000 kr. Loftet skulle males med limfarve, men det er ulovligt at bruge idag, så jeg ved ikke hvad de så har brugt. 

Men jeg vil gå i gang med at gøre mig forarbejde til fogedretten, så må jeg se hvad de siger til det. Ved i hvad den typiske maler tager i time? 500 kr?

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu må du ikke hænge mig op på denne her

men jeg mener faktisk at udlejer, aldrig må tage mere end depositummet ved fraflytning, med mindre der er tale om direkte mishandling af den udlejet enhed.

Det kunne evt. være værd for dig at undersøge

Ellers lyder det jo helt vildt med 38.000. Hvis du gøre indsigelse om kravet (hvis det kommer fra fogedretten) så er det noget med, at din tidliger udlejer skal godt gøre for, hvorfor han mener du skylder beløbet via faktura mv.

 

Venlig hilsen
Henrik 

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fogedretten behandler kun sager, hvor skyldner har vedkendt sig gælden. Har du gjort indsigelser til regningen overgår fordringen direkte til civilt søgsmål. Så sørg for at have gjort HELT klart, at du har lavet en indsigelse mod regningen. Fx en mail med overskriften "INDSIGELSE". Den vil du kunne sende til fogedretten, hvis du bliver indkaldt.

Herefter vil sagen blive afvist, og udlejer bedt om, at starte et civilt søgsmål imod dig i stedet. Her er det så, at i kan tale om,  om regningen er i orden. Du vil få mulighed for at forklare, hvorfor du har gjort indsigelser og udlejer vil skulle føre bevis for rigtigheden af beløbet.

Jeg er ikke jurist, så måske du får andet svar fra en sådan. Det er bare vores erfaring som kreditor i firmaet, at fogedretten afviser til civilt søgsmål i alle tilfælde, hvor der er gjort indsigelser.

Natasha

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)