Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsagt pga besparelser - ny ansat

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 11. Feb 13
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 06:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,
Jeg står og er blevet opsagt pga besparelser.
Efter jeg er blevet opsagt, er der 2 andre der har sagt op. Jeg har så spurgt, om jeg kunne blive på den baggrund, men de holder fast i at de skal spare, og derfor fastholder min opsigelse.
Nu har jeg lige set, og de har slået en stillings annonce op, på et job der matcher mit fuldstændigt.

Ud fra hvad jeg har kunne finde - og det er ikke ret meget - er dette ikke lovligt.

Men er der nogle kloge mennesker herinde der ved noget andet, og kan svare?

På forhånd tak

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 06:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tim, Mener ikke det er god praksis, hvis i stadig er i opsigelses perioden. 

Prøv at tage fat i fagforeningen, og se om de vil kører din sag. 

/Jannik

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 07:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er surt den slags, og hvis der er 2 der har sagt op, burde der være plads til dig. Nu kender jeg jo ikke alle omstændighederne, er det f.eks. tilfældigt at 2 har sagt op på sammen tid...er der en bestemt grund til at de har sagt op ? ...er det en dårlig arbejdsplads ?...der er mange muligheder. Som Jannik skriver, prøv at tage fat i din fagforening, så kan de undersøge sagen, måske er det noget som kan ordnes i mindelighed, og omvendt hvis det er en sag der kommer en masse ballade ud af, er der så noget ved at blive på den arbejdsplads ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis arbejdspladsen er organiseret og du i fagforening vil de kunne hjælpe dig. Man må gerne fyre med besparelser som årsag, men den årsag fjerner man hvis man ansætter nogen i helt samme stillingsbeskrivelse og så er opsigelsen en som fagforeningen i høj grad kan modsætte sig og få annuleret i første omgang

Nu er det jo sjældent sjovt at være et sted, de ikke ønsker en, så udgangen vil normalt blive, at man får en erstatning - eller meget forlænget varsel. Af sted til fagforeningen  

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Nu er det jo sjældent sjovt at være et sted, de ikke ønsker en, så udgangen vil normalt blive, at man får en erstatning - eller meget forlænget varsel. Af sted til fagforeningen  

Uden at lægge hovedet på blokken, så mener jeg at man så vidt muligt skal sørge for at få det der hedder "godtgørelse" i stedet for erstatning. Godtgørelse er nemlig skattefri, og dermed mere værd. Men det ved fagforeningen sikkert meget mere om.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

helt Enig Allan

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 11. Feb 13
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarende.

desværre har jeg ikke været ansat i et år - mangler en måned - så de må fyre mig uden nogen saglig begrundelse. Men det har de nok haft helt styr på, da de gjorde det. 

Nå, men så lærte man dees rigtige side at kende, og kan være glad for, man ikke skal være sådan et sted mere :-)

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tim:

Tak for svarende.

desværre har jeg ikke været ansat i et år - mangler en måned - så de må fyre mig uden nogen saglig begrundelse. Men det har de nok haft helt styr på, da de gjorde det. 

Nå, men så lærte man dees rigtige side at kende, og kan være glad for, man ikke skal være sådan et sted mere :-)

Hej Tim

Uanset hvor længe du har været ansat, så kan du ikke fyres uden en saglig begrundelse. Du skal tage fat i din fagforening, og bede dem om at hjælpe dig med den sag. De ved hvad der skal gøres, og du kan muligvis få en form for erstatning/godtgørelse for usaglig afskedigelse.

Når alt det er sagt, så glæd dig trods alt over at komme væk derfra, det lader til at være et useriøst sted.

Fra Hillerød
Tilmeldt 11. Feb 13
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et useriøst sted, så det er måske det bedste i sidste ende. 

Men har lige snakket med min fagforening. Og det var hende der sagde, at så længe jeg ikke har været der i et år, behøves der ikke være en saglig begrundelse, og de derfor ikke kunne eller ville hjælpe.

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld jeg siger det, men lyder som at din fagforening også er useriøs.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)