Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde fra Italien - hvad bør jeg være opmærksom på?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Har fået en henvendelse fra en potentiel kunde, som er bosiddende i Italien. Har dog hørt så meget om andre, der har haft kunder fra udlandet, men hvor det er endt med, at sælgeren har mistet både penge og vare. Derfor vil jeg høre, om der er nogen herinde, som kan give mig lidt forebyggende fif til, hvordan jeg undgår at ende i samme balje :) Al hjælp er værdsat...

Lidt info om kunde og vare...

Varen er en udgået model af en lampe, som jeg har til kr. 999 på tilbud. Fragten med Post Danmark vil til Italien være kr. 445, hvortil jeg har skrevet til "kunden", at det samlede beløb vil være €195. Jeg har anmodet om, at købet kun kan lade sig gøre, såfremt det sker med forudbetaling via bankoverførsel. Det har han accepteret. Han tilbyder endvidere at kunne betale via både betalingskort eller paypal, hvilket jeg normalt ikke har noget problem med, men er det ikke lettere for ham at "trække" pengene retur med disse to betalingsmåder, end hvis han overfører betalingen via bank? Banken kan vel ikke blot trække betalingen retur, uden at jeg høres først? Kunden har tjekket varen et par gange efterhånden og besøger shoppen via sin mobiltelefon, og sender mails via mailprogram på selv samme.

Er der noget i ovenstående jeg gør rigtigt, noget jeg gør forkert, eller nogle ideer til hvordan jeg bør forholde mig? :)

 

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

1 : paypal er den mest usikre betalingsmetode af de 3 du nævner! ved godt alle siger det er så og så sikkert men det passer ikke!

2 : bankoverførsel er 100% sikkert den mest sikre! når først pengene står på de konto kan ingen røre dem... med andre ord han kan ikke trække dem tilbage på nogen måde. de kan selvfølgelig komme fra en konto som ikke er hans men som han har adgang til og dermed ikke har lov til at bruge dem... men så vi er langt ude:)

3 : mastercard osv. er ej heller specielt sikker... du kan på nettet finde de kort og bare bruge løs af dem... kortnumrene osv. aner jeg ikke hvordan de ender på nettet og hvor de kan findes... men er blevet snydt den vej igennem... og du har i bund og grund ingen den store mulighed for at tjekke ret meget op og dermed være sikker... og bankerne er kolde i røven og fralægger sig alt ansvar og hiver bare pengene retur og de er endda så flinke at give dig et gebyr oven i hatten for deres besvær:)

så hvis du vil være så sikker som muligt så brug bankoverførsel.

mvh.

Nikolai R. Jensen
www.altimobiler.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolaj

Mange tak for det meget brugbare svar :) skrev til ham, at det kun kunne ske via bankoverførsel (forudbetaling), så må vi se om han kommer så langt som til at overføre betalingen også... :)

 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 06:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Altimobiler.dk:
2 : bankoverførsel er 100% sikkert den mest sikre! når først pengene står på de konto kan ingen røre dem... med andre ord han kan ikke trække dem tilbage på nogen måde. de kan selvfølgelig komme fra en konto som ikke er hans men som han har adgang til og dermed ikke har lov til at bruge dem... men så vi er langt ude:)

Det kommer lidt an på konditionerne altså bank og land her. Hvis han en uge efter ringer til banken, og siger at han har overført det til forkert konto, og får dem overbevist - så vil det være muligt for afsender banken, at requeste det fra modtager banken. Om modtager banken så vil sende det tilbage, det er så det gode spørgsmål her. 

Tilmeldt 25. Mar 15
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Glem alt om betalingskort og paypal. Sig nej til alt andet end bankoverførsel. Der er virkelig meget svindel i Italien med folk der bliver betalt for at modtage vare købt med stjålet kort.

Hvis han virkelig vil have lampen, så siger han ikke nej til bankoverførsel. Vil han ikke dette er han 100% svindler.

Du har intet at tabe ved at insisterer på bankoverførsel.

 

Tilmeldt 25. Mar 15
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Din bekymring burde ikke være på om han tage penge tilbage, men på om det kort han bruger er stjålet eller ej. Ved godt hvad min mave fornemmelse siger.

 

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Alm bankoverførsel kan ikke trækkes tilbage, uanset, hvad han siger.

Husk du betaler 50 DKr for at modtage penge her.

445 for fragten lyder voldsomt, prøv her:

http://www.pakkelabels.dk/fragtpriser/

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarerne, de hjælper :)

Det skulle være gjort klart overfor ham, at det udelukkende kan ske ved forudbetaling og bankoverførsel, så forhåbentlig/formentlig har jeg mit på det rene, så at sige :)

Med hensyn til fragtprisen, så var det blot en jeg slog op hos Post Danmark, på deres egen side :)

 

Tilmeldt 19. Mar 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg var kunde fra italien ville jeg løbe skrigende væk.. hvorfor bruger du ikke 3D secure elelr hvad nu det hedder?

Tilmeldt 19. Mar 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg var kunde fra italien ville jeg løbe skrigende væk.. hvorfor bruger du ikke 3D secure ?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)