Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor den lave annonceposition?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et lidt besynderligt "problem", som jeg ikke kan gennemskue årsagen til:

- Jeg har et bestemt søgeord, som er vigtigt for mig

- Mit kvalitetsresultat på søgeordet er 10/10

- "Est. bud for første side" er 0,34 kr.

- "Est. bud for eksp. øverst på siden" er 4,22 kr.

- Mit "Maks. CPC" er sat til 5,10 kr.

Dermed vil jeg altså mene, at jeg burde have en høj annonceposition på dette søgeord. Min "Gns. position" står imidlertid kun til 3,5 - hvad kan det skyldes?

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Tilmeldt 25. Mar 15
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Gns pposition 3,5 er jo også på side 1 som indikeret af google.

Tror det ret simpelt handler om at dit bud er for lavt. Der er forskel på at være på side 1, og så være placeret som nummer 1.

 

Fra Odense
Tilmeldt 6. Mar 15
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeppe.

Det du skal huske på er, at der står "estimeret bud" for side 1. Det betyder, at reelt set kan buddet være 10,- for at komme op på side 1. Samtidigt, hvis du ikke har undersidelinks eller andre annonceudvidelser, men konkurrenterne har, så kan de annoncer med undersidelinks bliver favoriseret i stedet for dine.

Det kan også være noget med tidspunktet du satte buddet til 5,10 og så hvor lang en tidsperiode du kigger på, for kigger du på en måned men først satte det op for 14 dage siden kunne du jo godt have ligget 1 eller 2 i placering i de 14 dage, men hvor du før lå nr. 4 eller 5 og så giver det et gennemsnit på 3 på en måned.

Jeg håber det kan hjælpe dig bare en smule.

Mvh.

Anders Christensen

www.seogruppen.dk

Store kompetencer & erfaringer med bl.a SEO, AdWords, Google Shopping & online marketing. Få et uforpligtende tilbud - SEO Gruppen

Fra København
Tilmeldt 17. Mar 15
Indlæg ialt: 43
Fra  Mensio Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeppe

Jeg forstår godt din forvirring. Den handler ikke om det estimerede bud for at ligge på side 1, men det estimerede bud for at ligge i top. 

Først og fremmest, så betyder position 3,5, at du nogle gange har ligget i top-3 og andre gange uden for. Så det er jo ikke helt væk. Men du bør selvfølgelig gå efter en højere position end 3,5, der jo pr definition er i højre side og derfor har langt dårligere eksponering end de tre top-resultater.

Anders er inde på et par ting, som spiller ind:
 - Dine annoncer kan blive trumfet af andres, som tilbyder mere information til brugerne i form af f.eks. undersidelinks eller infoudvidelser.
 - Og så spiller perioden ind. Hvis du helt for nyligt har løftet dit bud, skal du selvfølgelig også kigge på data for en meget aktuel tidsperiode

Men derudover er der nogle andre elementer, som man skal forstå:

 - Googles søgeresultater placeres ud fra et lidt særligt auktionsprincip. Jo højere du byder, jo bedre står du i kampen om de gode placeringer. Men din pris bliver ikke nødvendigvis det samme, som du byder - din klikpris bliver en "tak" højere end den, der ligger lige under dig. Sådan lidt forsimplet sagt, for der spiller også andre, meget vigtige relevans-faktorer ind i afgørelsen om, hvor du bliver placeret

 - Jeg oplever, at Googles estimerede bud for en top-placering sjældent holder stik. Og prisen for topplaceringen vil også svinge meget, da konkurrencesituationen lynhurtigt kan ændre sig i takt med, at konkurrenterne skruer op og ned for deres bud

Mit bedste råd er at skabe relevans ved at sikre konsistens mellem brugerens søgeord, søgeord i annonce og søgeord på websitet og så byde højt for at teste, hvad der skal til for at sikre for at opnå den gode placering. Og højt kan variere - på nogle ord koster klik 1 kr og på andre kan det være 35 kr.

Held og lykke med det Smile

Mange hilsner

Thomas

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er sindssygt svingende hvad det koster at ligge på top 3. Vi overvåger meget nøje vores annoncer for at sikre den placering, men prisen kan være alt fra 23 - 55 kroner for en plads i top 3.

Vi har opdaget nogle mønstre i priserne. Fx er det voldsomt dyrt om mandagen, her vælger vi så at lukke kampagnerne ned, for klikkene er alt for dyre i forhold til, hvad vi får af henvendelser. Måske har folk siddet og talt om nyt bad i weekenden, og så går den store tilbudsjagt ind om mandagen...hvad ved jeg.

Ihvertfald er det meget godt lige at have et billede af, hvornår priserne er oppe og nede, så kan man justerer efter det.

Natasha

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Det er ikke helt så nemt. 

1) Underside indekset - kan ja - betyde en del alt efter hvad det er. 

2) Kvalliteten af din side og annonce kan betyde ALT. 

Google - vil jo ikke bare sælge 1 klik til 100 kr. De vil langt hellere sælge 2.000 klik til 1 kr. og levere relevant kvalitet til brugeren. 

Hvis "kvaliteten" af din tekst annonce er for lav (=ikke konventere nok), så vil Google hellere skubbe dig ned istedet for at give brugeren en dårlig oplevelse. 

3) Indholdet på dit site, hvis det har en høj afvisnings procent, så begynder Google også med at rate dig lavere (altså hvis der kun går 3 sekunder efter de lander på dit site, indtil de er tilbage på Google og trykker på det næste link. 

4) Køb denne bog - den vil lærer dig alt det basale du har brug for vedr. dette

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)