Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedrørende import fra 3.lande

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Mar 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften.

Jeg har overvejet, at starte en webshop, hvor jeg vil videresælge varer indkøbt fra 3.lande.

Jeg har dog lidt svært ved, at finde ud af hvad det kræver i forhold til importerklæringer og hvordan man opgiver tolden m.v.

Jeg forventer ikke, at omsætte for over 50.000 pr. 12 måned.

Jeg vil gerne undgå, at komme i karambolage med SKATs og jeg kunne derfor godt tænke mig, at høre hvad i mener, at man skal gøre i denne situation.

I forhold til told, så reger jeg ikke med, at jeg køber for et særlig stort beløb pr. gang (omkring 100-200 kr.) og jeg har kigget lidt på SKATs sikkerhedsstillelsesordning men jeg ved ikke, om det kan gøre på en bedre og smartere måde.

Jeg håber I nogle idéer eller nogle gode råd! :-)

Mvh

Heidi.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal være importregistreret - men KAN undvære momsreg så længe du ved du er under de 50 t på alle 12 mdr perioder - men så betaler du moms ved importen jo

Læs her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/import-til-videresalg-fra-kina-uden-for.html basalt om import fra 3. lande

De der små køb per gang - lyder ikke som noget der giver indtjening - selv om det hedder fri fragt betyder det jo normalt - fragt med i prisen og så er der jo ikke vildt meget tilbage til varens værdi - men måske som træning

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Mar 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. Jeg vil læse lidt videre på det.

Mvh

Heidi.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Heid4603:
og jeg har kigget lidt på SKATs sikkerhedsstillelsesordning men jeg ved ikke, om det kan gøre på en bedre og smartere måde.

Du bør helt klar vælge Sikkerhedsstillelsesordningen da det klart er den bedste løsning. 

Husk i øvrigt at kommer dine pakker med Post Danmark vil du blive pålagt et fortoldningsgebyr på 160 kr.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)