Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lease eller lån af bil - Hjælp med excel formler

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Hirtshals
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 327
Fra  3 Ferietilbud Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg er igang med, at lave en beregning der skal belyse om det er billigst, at låne eller lease en bil. 


Jeg har taget udgangspunkt i vedhæftet billede, hvilket er en BMW 1-serie - model 118d. Jeg har dog lidt svært ved, at få lånedelen til, at passe da jeg ikke kan bruge funktioner i excel, da mit wordpress plugin jeg bruger til, at lave beregnerne med, skal have simple formler. 

Nogen der kan hjælpe, jeg har vedhæftet et excel ark, hvor jeg har anført det jeg har kunne få til, at passe. 

Håber der er nogen der har styr på lån delen, og kan hjælpe mig med det.

4478.Lease eller lån.xlsx

Få op til 3 gratis og uforpligtende tilbud på en leasningaftale hos http://leasingoffer.dk 

Fra Greve
Tilmeldt 25. Dec 08
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er efterhånden et utal af beregninger på dette.

Så vidt jeg ved er det et spørgsmål om værditab på den bil du køber, dvs. Hvis du har bilen i f.eks 6 år så er værditab mindre regnet pr. Km.

jeg har netop leaset en audi A3, netop fordi jeg ofte skifter bil og min erfaring er at værditabet er meget stort de første år...

FBHate | Because Nobody Cares What You Like

Tilmeldt 5. Jan 14
Indlæg ialt: 258
Fra  sjove-jokes.dk og sjove-vitser.dk Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Eksempler ses herunder

Leasing:

167515  / (3 x 20.000km) = 2,79DKK/KM

Købe (antag afdragsfrit lån og beregn totalomkostning ud fra rente + værditab + service):

Rente pr år: 5% rente x 350.000 = 17.500dkk/år

Rente på 3 år: 3 x 17.500 = 52.500DKK

Værditab på 3 år: 100.000 (indsæt dit estimat her)

Service og rep (inklusiv dæk mm.) på 3 år: 20.000dkk (indsæt dit estimat her)

Total omkostning ved køb = 52.500 + 100.000 + 20.000 = 172.500DKK 

Go get them

Fra Hirtshals
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 327
Fra  3 Ferietilbud Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Få op til 3 gratis og uforpligtende tilbud på en leasningaftale hos http://leasingoffer.dk 

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal lige huske skatten. Du har jo fradrag for renterne på billånet, hvorved udgiften af disse reduceres til ca. 2/3 (hvis du kan bruge fradraget og afhængig af andre indkomstforhold).

Dermed bliver den månedlige udgift stort set den samme på leasing og køb.

Og skal det være helt fint bør du også tage udgangspunkt i, at der skal lånes til den ekstraordinære leasingydelse på kr. 25.000 for at få renteudgiften af denne med.

Og endeligt går du ud fra, at man kan låne til en bil afdragsfrit. Det er nok ikke sandsyndligt. Du kunne prøve at regne på et lån, hvor lånets afvikles svarende til værditabet. Så restgælden på salgstidspunktet svarer til salgsprisen. Så vil ydelserne efter fradrag af skatteværdien af renterne svare til værditabet på bilen.

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Fra Hirtshals
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 327
Fra  3 Ferietilbud Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for der gode feedback. 

Henrik Statsaut. revisor:
Du skal lige huske skatten. Du har jo fradrag for renterne på billånet, hvorved udgiften af disse reduceres til ca. 2/3 (hvis du kan bruge fradraget og afhængig af andre indkomstforhold).

Kan jeg som udgangspunkt ikke vælge og trække 33,33 % procent fra den månedlige ydelse? 

Henrik Statsaut. revisor:
Og endeligt går du ud fra, at man kan låne til en bil afdragsfrit. Det er nok ikke sandsyndligt. Du kunne prøve at regne på et lån, hvor lånets afvikles svarende til værditabet. Så restgælden på salgstidspunktet svarer til salgsprisen. Så vil ydelserne efter fradrag af skatteværdien af renterne svare til værditabet på bilen.

Kan du hjælpe mig lidt med, at sætte nogle formler på har lidt svært ved, at forstå hvordan dette skal gøres?

Få op til 3 gratis og uforpligtende tilbud på en leasningaftale hos http://leasingoffer.dk 

Fra Hirtshals
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 327
Fra  3 Ferietilbud Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

?

Få op til 3 gratis og uforpligtende tilbud på en leasningaftale hos http://leasingoffer.dk 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)