Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Refundering af privat telefon når man er ansat i egn ApS

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Mar 15
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg har planer at starte egen ApS hvor jeg ville være ene ansat og ville gerne beholde min privat mobile abbonament jeg har hos 3.dk.

Kan jeg bare få refunderet mit abbonament som udgift hos min "abejdsgiver" hver måned? Hvad er der krav til fakturaen? Nogle steder har jeg læst at der skal stå firma navn/cvrfaktura, men mit abbonament er jo privat. Jeg ville blot gerne få det refunderet løbende.

Hvad nu hvis jeg betaler privat også til søn og kæreste og det hele kommer i samme regning? Kan jeg få refunderet kun en del af regning?

Jeg skal selvfølgeligt beskattes i min løn for telefonen, er det det standard 2500 kr eller noget andet når det er min privat telefon der refunderes?

Har i nogle forslag?

Pft

Gabe

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør som absolut minimum dele så du har din egen og ikke kone og søn på - men som udgangspunkt skal alle regninger til dit selskab være udstedt til dit selskab, så det synes jeg du skal få på plads

skat af fri telefon er 2600 http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-fri-telefon.html og du ser i linket også hvordan du hver måned fra dit selskab skal indberette det til skat for dig selv med mere

Du skal dele momsen hvis du har telefonen hjemme så du kun trækker moms fra i forhold til firma del  http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/aktiver-kbt-til-blandet-brug-privat-og.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Mar 15
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for info John,

Jeg har kigget på dit blog og kan se at jeg skal lige regne ud om det kan betales at købe mobil/abbonament i firma regi eller ej (det er jo mit firma i sidste ende).

Men som ren principielt spørgsmål, er det OK at en ansat få refundere løbende (hver måned) sin telefon udgifter hos sin arbejdsgiver i form af udlæg?

Lad os se at jeg abbonere på et fagligt avis eller lignende privat. Kan jeg sende jeg få refunderet af firmaet? Eller skal det overgå til firma, dvs at abonnaments betaler skal skiftes firma navnet?

Det samme spørgsmål har jeg til ad hoc udgifter.

Vælger at købe i.e. en computer og betaler selv, kan jeg få det refunderet af firmaet hvis det skal bruges til firma?

pft

Gabe

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

ja telefonen må du afgøre ud fra bloggen - Du skal regne med langt skarpere kontrolkrav mod ejer end mod ansatte da ejer jo kontrollerer sig selv. Du kan godt få refunderet udgifter hvis du ud fra regning kan dokumentere hver enkelt regning som 100% erhverv - altså hvert opkald og de har en egen omkostning per opkald - men det må ikke omfatte en eneste privat for så er det skat af fri telefon. Vælg dog enten eller

Avis - faglig - for ejer - det er i bedste fald gråområde. Det skal være MEGET fagligt - en modejournal for en der sælger tøj f.eks. som ejer er jeg ikke sikker på skat vil acceptere er en firmaafgift - men er det noget der er nødvendigt for at vedligeholde og udbygge indtjeningen så skal det accepteres - du skal så ha det over firmaet - men som sagt gråområde, og er det værd at tænke så meget over at spare de små øre skatten af det udgør

ad hoc siger ikke nok - aner ikke hvad det i dette fald dækker

Ja du kan købe en computer hvis du skal bruge den i selskabet - men selskabet må så, hvis du har den hjemme, kun trække moms fra i forhold til selskabet % brug. Det gælder alt du køber - og stiller til rådighed for ansat - og ikke mindst ejer. Du skal foretage vurdering af selskab% privat% og kun trække moms i forhold til selskab - se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/aktiver-kbt-til-blandet-brug-privat-og.html  - Uden vurdering sætter skat generelt 50/50.

Før liste over alle aktiver du køber - da du ved evt lukning skal ha taget hensyn til disse, så du ikke bare overtager dem privat

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)