Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan anlægger jeg en småsag?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står og skal til at anlægge en småsag ved byretten. Men jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg gør, når jeg ikke kender sagsøges bopæl. Kan min lokale byret hjælpe mig? Eller er det et krav for at kunne anlægge sagen, at jeg kender sagsøgtes bopæl?

Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kræver som udgangspunkt at du har nogle oplysninger om vedkommende. En søgning på www.krak.dk eller måske www.cvr.dk kan i nogle tilfælde være nok. 

Alternativt kan man tage forbi borgerservice, hvor de kan lave en søgning på vedkommendes adresse, såfremt du har nogle oplysninger om vedkommende (gebyr 75 - 100). Jeg har selv benyttet denne metode, men her havde jeg så også en tidligere adresse.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

det vil jo lette forkyndelsen men jeg ved som ikke om det er et absolut krav du har bopæl, hvis du har fuldt navn og CPR f.eks er jeg ikke sikker på retten ikke selv også medvirker  andre må gerne gøre os klogere. Jeg har lidt om SMÅSAG HER og jeg ville da gerne kunne tilføje noget om hvorvidt det er krav man har bopæl på den person man sagsøger eller om fuldt navn og CPR kan række?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg følge lige med her.........vi har sendt et par stykker til fogedretten uden at kunne få præcis svar fra dem først. Så nu har vi prøvet at sende det ind, så må vi se hvad de siger til det.

Bl.al en der er fraflyttet sin lejlighed i mellemtiden, så vi aner ikke hvor vedkommende befinder sig. De siger dog, at man skal skrive bopæl, opholdssted el. lignende. Jeg har skrevet tidligere bopæl og telefonnummer....så må vi se hvad der sker.

Natasha

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Natasha:
Bl.al en der er fraflyttet sin lejlighed i mellemtiden, så vi aner ikke hvor vedkommende befinder sig.

Du kan jo lave en forespørgsel hos folkeregisteret, Du burde normalt kunne finde folk. 

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar :) Umiddelbart tænker jeg at Borgerservice ikke kan udlevere oplysninger om personen, da en adresse vel må anses som værende en personfølsom oplysning? Jeg kan finde én person med navnet på Krak, og den adresse, der fremgår der, passer godt på det, jeg kan finde på personen ved open source-søgninger. Jeg tror vi prøver at skrive hans navn og adresse på og se, hvad byretten siger.

Jeg kan holde tråden her opdateret, når jeg har nyt.

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

OPDATERING:

Sagen er løst ved at sagsøgte valgte at betale det fulde beløb, inden det kom til en retssag. Tak for jeres hjælp!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)