Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udvikling af produkt - hvor skal vi starte?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Sep 14
Indlæg ialt: 11
Fra  TrendPit Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi et par gutter, der har fået en idé. Den findes i forvejen, men vi mener vi kan gøre det bedre.

Idéen går i grove træk ud på at lave en billeddelings tjeneste i stil med fx Panoramio, men med en SoMe tilgang i stedet + nogle andre features i fremtiden. 

Der er ingen af os der har nogle programmerings-skills, og vi ved ikke helt hvor vi skal gå hen. Til at starte med, skal vi bare bruge et overslag på, hvad det vil koste at lave bare sådan det helt basic. Vi har kigget lidt på programmører på Elance, men det virker mere beregnet til små-opgaver.

Vi har en (synes vi selv) god idé, men ved ikke, hvordan vi skal få sat den i værk.

Mvh
Niels Risager

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels, 

1) Hvis i ikke har programmerings skills, så skal jeres første fokus nok være kapital anskaffelse

2) Alternativt finde en eller flere nye partnere der kan det. 

Begge dele kræver at igår igang med en forretningsplan, til at kunne forklare hvad jeres plan er - både for investore, fremtidige partnere, udviklere etc - men også for jer selv. 

Der er en kort 3 min video om forretningsplan ved idé skabelse. 

Tilmeldt 28. Sep 14
Indlæg ialt: 11
Fra  TrendPit Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Vores plan var lidt at få et overslag på, hvad det ville koste at lave, og så med det udgangspunkt starte en kickstarter kampagne og få det kapital vi skal bruge på den måde. I øvrigt også med det formål at få en idé om der er et marked for det overhovedet.

Tak for videoen i øvrigt :)

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Niels 

Det lyder spændende

Niels Risager:
Vi har kigget lidt på programmører på Elance, men det virker mere beregnet til små-opgaver.
 

I kan sagtens finde finde folk på elance til større projekter og til et mere langvarigt samarbejder - jeg har selv et par stykker som jeg har arbejdet sammen med over flere år, det fungere helt fint - men hvis I ikke selv har programmerings og it-skills, ville jeg nok overveje at få fat i en der kan agerer projektleder for jer.

Opgaven her vil så i første omgang være at få lavet en beskrivelse af jeres idé på et sådant niveau, at i kan få et fornuftigt overslag på hvad sådan noget kommer til at koste jer. Dette vil i skulle bruge når i budgetterer og går ud og finder investorer.

Her skal I huske på at det ikke en en IT løsning i laver, men et firma. Og her kræves der andet om mere end blot kode delen.

Jeg anbefaler generalt at man kigger på "Business Model Canvas":

 

Og der er lidt mere her og her 

Men det første I bør gøre er jo nok som sagt at finde én der kan hjælpe med at få Scoopet, Beskrevet og estimeret projektet - Det skal i bruge som input til jeres videre arbejde.

Hvis I har lyst er i velkomne til at sende mig en PB, så kan vi evt tage en snak om idé - selvfølgelig ganske uforpligtende Smile

Anyway - så held og lykke med jeres projekt.

//Morten

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)