Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til regnskab / Dinero

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København NV
Tilmeldt 26. Oct 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej venner,

Jeg er en frisk iværksætter med et IvS selskab, der lige har et par regnskabsmæssige udfordringer, som jeg håber I vil hjælpe mig med. Jeg arbejder i Dinero, og har haft erhvervsøkonomi på A-niveau for snart 10 år siden, så jeg er ok rusten på bogføringsfronten.

Først og fremmest:
1. Vi har en egenkapital på 8000 kr. Hvordan posteres disse i Dinero? Regnskab -> Kassekladde -> Kontonr: (60000) - Anpartskapital? Og så modkontoen er (55000) - Bankkonti?


2. Min partner i virksomheden arbejder som ekstern konsulent, hvor jeg har sendt min første faktura afsted. Når denne bliver registret som 'betalt', så går jeg udfra, at den er blevet bogført i (1000) Salg af varer/ydelser, og så på kontien 'bank' (når jeg registrere den som betalt)?


3. Vi er med i et projekt, hvor vi køber anparter i et andet ApS selskab. Vi får her et vis antal %'er, som vi afbetaler månedsvis (dvs. Jeg overfører penge til dem månedsvis). Hvordan skal dette gøres?  Jeg ved blot, at købet skal bogføres på (51500) værdipapirer og kapitalandele, og så har vi en konti med nogle 'Skyldige omkostninger', som bliver mindre og mindre for hver måned. Vi får et ejerbrev fra dem, og så laver jeg bare almindelig bankoverførsler til dem hver måned? (En revisor fortalte mig, at vi ikke skal sende en faktura, da der ikke skal betales moms ved køb af selskaber).


4. Jeg skal udbetale løn en gang i måneden, og er derfor blevet sat op med Dan Løn. Spørgsmålet er blot hvordan det system arbejder sammen med Dinero og vores regnskab? Dvs. Hvordan jeg skal postere disse mv.

Ps. Har ikke råd til en revisor, så håber en kan give mig et 'enkelt' fyldestgørende svar :)

De bedste hilsner,
Rasmus

Fra København
Tilmeldt 8. Sep 14
Indlæg ialt: 93