Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HVad kan man "bonne" en tidligere lejer for.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 12. Dec 13
Indlæg ialt: 52
Fra  Nordica Ejendomme Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 

Jeg står med en lejer der er flyttet i nattens mulm og mørke nu her. I den forbindelse vil jeg gerne vide hvilke ting jeg må tilskrive som udgifter i forbindelse med istandsættelsen. Selvfølgelig materialerne + arbejdslønnen for den tid der er brugt.

 Men er der andre ting jeg må skrive på. Kan jeg fx skrive noget på for forbrugsaflæsning?

Eller administration for at udarbejde istandsættelsesopgørelsen m.v?

 

Jeg ved at jeg må tilbageholde en lille del til forbrugsregnskabet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at kende sagens detaljer spørger jeg mig selv, om det ikke er utroligt dårlig stil? Som jeg læser det, vil du tillægge lejeren en "ekstraudgift" fordi han er flyttet ind med kort varsel, hvilket du vel selv har givet tilsagn om i sin tid? Her kunne du jo have gjort opmærksom på et indflytningsgebyr for kort varsel, hvilket du jo har undladt. Det kan være at jeg misforstår din situation, men utroligt mange private udlejere er desværre dybt useriøst og rent ud sagt nogle dumme røvhuller (hvilket naturligvis ikke er ment om dig, da jeg ikke kender dig personligt og din situation).

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 01:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Arne G.:
Uden at kende sagens detaljer spørger jeg mig selv, om det ikke er utroligt dårlig stil? Som jeg læser det, vil du tillægge lejeren en "ekstraudgift" fordi han er flyttet ind med kort varsel

Jeg læser det nu snarere som om, at lejeren er flyttet ud af lejemålet hen oven natten.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 12. Dec 13
Indlæg ialt: 52
Fra  Nordica Ejendomme Skrevet kl. 01:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da fast Arne... :)
Der er tale om en lejer der er flyttet ud i nattens mulm og mørke og sidenhen ikke har betalt sin husleje som man jo skal indtil opsigelsesperioden er nået. Der er mange detaljer i sagen, men de er underordnet her som sådan. Det eneste jeg vil vide er hvilke ting man kan skrive på sådan en flytteopgørelse/istandsættelsesopgørelse. Jeg har trods alt brugt rigtig meget tid både på istandsættelsen i sig selv, men også administrativt på at bestille materialer, udforme rykkere, informere lejer om dennes rettigheder m.v. for at få det hele til at gå op. Har ikke interesse i at alle disse timer bare bliver "interesse" timer.

Samtidigt vil det være meget informativt til hvad man retsligt kan skrive på sådan en. Det skader aldrig at blive klogere. Men der er selvfølgeligt forskel på hvad man kan og hvad man vil

Tilmeldt 29. Jul 14
Indlæg ialt: 108
Fra  April Storm Photo Skrevet kl. 07:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Du burde kunne finde alle svarene i lejeloven. Mit umiddelbare bud er at du har ret til at opsige lejemålet fra den dag han ikke indbetaler sin husleje. Herefter kan du opkræve husleje i din opsigelsesperiode. Og så kan du opkræve for at få lejligheden tilbage i indflytningsklar stand. Men det afhænger også af hvad der står i den lejekontrakt i har indgået. Administration i forbindelse med udsendelse af rykkere skulle gerne være dækket af et rykkergebyr, hvis du ikke har sat det på allerede tror jeg ikke der er meget du kan gøre.

Men som nævnt ovenfor kunne en dialog være en bedre indgangsvinkel end bare at sende en kæmpe regning fra starten. Men jeg kan næsten fornemme at du har prøvet den vej.

Under alle omstændigheder ville jeg få en advokat til st kigge hele dagen igennem inden hammeren falder.
Fra Esbjerg
Tilmeldt 12. Dec 13
Indlæg ialt: 52
Fra  Nordica Ejendomme Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har taget hvad der passer til rykkergebyret :)

Men fx istandsættelselse opgørelse og beregninger har taget en del timer, ligesom planlægning osv har. Derfor ville jeg gerne høre om nogle måske havde nogle erfaringer med hvad der er praksis at tage for.

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Sikke en stram situation. Gad vide, om du overhovedet får en krone mere af lejer. 

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg synes du skal ta fat i en lejeadvokat - for jeg tror du let kan skulle via retten efter pengene og den fraflyttede vil efter min mening ha en god sag mod timeberegning af din administration og planlægning - og der bliver også let bøvl omkring hvorvidt du forbedrede lejemålet eller bare vedligholdt ud fra en skønsvurdering osv - Beviset forsvinder jo under dine nye lag maling osv.

Pas på du ikke skyder dig selv i foden i forståelig vrede

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

En del afhænger af hvad der står i lejekontrakten, men hovedreglen er, at du ikke kan kræve betaling af udgifter for administration, indhentelse af tilbud m.m. i forbindelse med istandsættelse. Du kan alene få dækket faktiske udgifter forbundet med istandsættelsen. Du skal kunne dokumentere, at du har afholdt udgifterne.

Medmindre lejemålet skal afleveres nyistandsat, håber jeg at du har billeder af lejemålets stand før lejer flyttede ind, billeder efter at lejer flyttede ud, men inden du istandsatte og igen billeder efter istandsættelsen. Så har du en nogenlunde sikker dokumentation for, at lejemålet var mangelfuldt ved fraflytningen. Kan du ikke dokumentere det, så kan du heller ikke kræve, at lejer betaler for istandsættelse (medmindre lejemålet skal afleveres nyistandsat).

I forhold til aflæsning af forbrugsmålere, kan du som udgangspunkt heller ikke kræve det dækket. En undtagelse er dog, hvis aflæsning skal ske midt i et regnskabsår, og lejer skal have en slutopgørelse straks. I så fald opkræver værket ofte et ekstragebyr, og det kan du sende videre til lejer. I dit tilfælde lader det dog til, at du vil holde et mindre beløb tilbage, indtil regnskabsåret udløber, og så vil der ikke være noget gebyr.

Rykkergebyrer kan du kræve efter reglerne herom. Husk at beløbet er højere for påkravsgebyrer efter lejeloven.

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)