Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det lovligt?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Sep 14
Indlæg ialt: 13
Fra  Noble Lane Designs Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino netværk,
Jeg går med nogle planer om at begynde og sælge tilbehør til rygning, såsom filterchips, Rolling papers, bluntwraps og lignende igennem en webshop.

En af mine kammerater mener så at man skal have tilladelse for at sælge disse varer i DK, og en anden mener der muligvis kan være afgiftimport af denne vare, da det er en tobaksvare, er der nogle der kan hjælpe med hvilke af disse udsagn der er rigtige og forkerte?

Vh
Luca Hansen
Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 319
Skrevet kl. 04:33
Hvor mange stjerner giver du? :



Flere undersøgelser viser, at tobaksmarkedet er på vej ned. Og rygerne er snart et jaget folk, da flere og flere stopper helt med det.
Så kunne godt tænke mig, at høre dine tanker med projektet. Hvorfor er det netop tobak du satser på?

MT Grafik, kontakt os over en pm, hvis du mangler grafisk materiale. Altid no cure no pay  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror ikke markedet for fjolletobak er på nedgang, og som jeg ser produkterne så er det henvendt denne type rygere, men det er jo også lige meget da det så vidt jeg ved ikke er forbudt og sælge filter Chips Osv.. Der er flere webshops som sælger disse produkter du kan prøve og rette henvendelse til dem og spørge eller ringe til told og skat Om lovlighed og afgifter.

Tilmeldt 28. Sep 14
Indlæg ialt: 13
Fra  Noble Lane Designs Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som en god idé at kontakte andre webshops med samme varegruppe, det må kunne give svar på alle mine spørgsmål omkring emnet, nok ikke nemt at finde nogle der ved det herinde, tak for svar :-)

Tilmeldt 28. Sep 14
Indlæg ialt: 13
Fra  Noble Lane Designs Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Oddsland.dk:



Flere undersøgelser viser, at tobaksmarkedet er på vej ned. Og rygerne er snart et jaget folk, da flere og flere stopper helt med det.
Så kunne godt tænke mig, at høre dine tanker med projektet. Hvorfor er det netop tobak du satser på?

Markedet er ikke på vej ned pt., nu ved jeg ikke om du er med på det er ting man bruger i forbindelse med fjolletobak, og ikke normale cigaretter, måske er dette marked på vej ned i det lange løb, men min webshop's koncept bygger på ugentlige tilbud på mindre varepartier, produktet denne uge kan derfor allerede være udgået næste uge, eller når lager ikke længere haves, medmindre det selvfølgelig er et "succesprodukt" så vil der blive hentet et nyt parti hjem af samme produkt.
Håber det giver mening for dig :-) 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucahansen:


En af mine kammerater mener så at man skal have tilladelse for at sælge disse varer i DK, og en anden mener der muligvis kan være afgift på import af denne vare, da det er en tobaksvare, er der nogle der kan hjælpe med hvilke af disse udsagn der er rigtige og forkerte?

Der er 2 love i forhold til afgift som kommer i spil. Henholdsvis forbrugsafgiftsloven samt tobaksafgiftsloven.

Tobaksafgiftsloven gælder for alle varer som indeholder røgtobak, så hvis nogle af dine varer indeholder tobak så kommer der en afgift. Hvem der skal betale den afgift, afhænger af forarbejdningsprocessen. Hvis du bare videresælger et færdigt produkt, så skal tobakken allerede være afgiftsbehandlet når du køber den af grossisten eller producenten. Ansvaret herfor er i øvrigt dit, så du skal tjekke at bandarollerne (eller hvad de nu hedder) overholder tobaksafgiftsloven. Konsekvensen af dette ikke er gjort korrekt, er at du hænger på afgiften.

Forbrugsafgiftsloven gælder på en række specifikke varer, såsom eksempelvis cigaretpapir. Så du skal for hver varegruppe tjekke om den er omfattet af forbrugsafgiftsloven. Afregning af afgiften følger samme regler som tobaksafgiftsloven, altså hvis du bare videresælger skal varen være afgiftsbehandlet når du køber.

 

Du skal som sådan ikke have en særskilt tilladelse til selve salget, men du skal iagttage at ovenstående lovgivning bliver overholdt.

 

Dertil kommer selvfølgelig moms- og skattelovgivning :)

Tilmeldt 28. Sep 14
Indlæg ialt: 13
Fra  Noble Lane Designs Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:

Tobaksafgiftsloven gælder for alle varer som indeholder røgtobak, så hvis nogle af dine varer indeholder tobak så kommer der en afgift.

Så i og med produkterne ikke INDEHOLDER tobak, kan der ikke være risiko for der skal betales afgift, selvom det er en "tobaksvare"?

Og mange tak for det gode svar :-)

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucahansen:

Så i og med produkterne ikke INDEHOLDER tobak, kan der ikke være risiko for der skal betales afgift, selvom det er en "tobaksvare"?

I henhold til tobaksafgiftsloven, mener jeg det er et kriterie at der er et indhold af røgtobak for at der kan ifalde afgift. Så umiddelbart som du beskriver det, kommer der ikke afgift eller andre regler fra tobaksafgiftsloven.

 

Så umiddelbart tror jeg kun du kan risikere at skulle betale afgift samt følge reglerne efter forbrugsafgiftsloven.

Tilmeldt 28. Sep 14
Indlæg ialt: 13
Fra  Noble Lane Designs Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak igen :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal bare huske at betale den fuldstændig latterlige afgift der er på filter og paper (som består af pap og papir) så kan du sælge løs... held og lykke

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)