Hej Nørd'er Jeg arbejder med et system, hvor der ofte skal skrives en rapport med en masse detail-informationer for en konkret kunde. Rapporten ligger i et standardformat med XML-tags, som betyder at man ikke bare kan kopiere større dele over. Med jævne mellemrum kommer der en ny version af rapport-skabelonen, og man må enten kopi-paste alle disse oplysninger enkeltvis - eller starte helt forfra. Vi søger derfor et IT-værktøj som kan 1. Lære hvilke felter i den nye skabelon der svarer til hvilke felter i den gamle skabelon - og gemme denne viden i en slags master. 2. Ved hjælpe af denne master konvertere en specifik rapport fra det gamle til de nye format. Det er pt mest relevant for Word-rapporter - super hvis det også kunne virke for andre Windows-programmer. Hvis nogen vil påtage sig at udvikle det er det med moms og hele dynen. |
Hej Inge Dorthe
Lyder spændende - arbejder udelukkende med systemudvikling/programmering indenfor Microsoft Office. Programmeringen er i VBA.
Var det muligt at se en eksempel på en skabelon?
Mvh
Peter Braagaard