Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms og told.. det er svært!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jan 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu fået mit CVR nummer, jeg er import- og momsregistreret og jeg ønsker at begynde at importere varer fra tredje lande. Jeg har en profil på Aliexpress.com, hvor jeg indtil videre har købt til mig selv. Man kan åbenbart ikke oprette en erhvervskonto på siden, så køb af varer vil også foregå igennem min private profil. Jeg har læst og læst, men jeg forstår ikke helt hvad det er, der sker ved grænsen mht. told

For mig giver det fin mening, hvis jeg modtager et brev, som jeg normalt har gjort når jeg har skulle betale told, hvorefter jeg går ind på nettet og betaler tolden. Men når jeg læser, bliver der snakket om tariffer osv. 

Jeg kan sikkert bede sælger sætte mit CVR nummer på pakken. Der står at jeg skal udfylde en formular, når de modtager min forsendelse i tolden, men hvor udfylder jeg den? Og er der ingen måde hvorpå jeg kan modtage et brev med det beløb der skal betales, før jeg kan få varerne udleveret? 

Jeg har læst samtlige artikler omkring det, men det er ikke blevet nemmere. 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i samme situation som dig. Jeg er også lige blevet importregistreret, og har bestilt et par prøver fra Kina.

Da jeg snakkede med SKAT fik jeg fortalt, at det var vigtigt at mit CVR nummer står på forsendelsen, så de i Danmark, kan se det er en pakke til et firma. Så du skal have dit CVR nummer med ind i din profil. Jeg fik også fortalt at jeg ikke skal foretage mig noget, mht fortoldningen, det klare de automatisk hos Postdanmark, hvor de beregner den, og een gang hver måned, skal jeg logge på SKAT, hvor de automatisk har registreret told/gebyr, som jeg skylder dem for mine ordre.

Men ellers ring til SKAT, det syntes jeg du burde gøre. De er ret gode til at forklare alle detaljer.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)