Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til SKAT´s Told system

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Nørresundby
Tilmeldt 19. Apr 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har lige startet virksomhed og er blevet import og eksport registeret, men jeg kan ikke få adgang til SKAT´s Told system. Den henter programmet ned, men vi have et brugernavn og en kode.

Jeg har prøvet med CVR nr. som brugernavn og Tastselv koden som kode, men det virker ikke

Hvad er det jeg gør forkert???

Ps. Kender i de rigtige varekoder, når jeg importerer tilbehør til mac.

- Sleeves

- Opladere

- Kabler

- alm. computer tilbehør

Bryllups- og børnefotograf i nordjylland

- nordensfotograf.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik

Man får ikke automatisk adgang til til toldsystemet, Det skal man ansøge om at få adgang til. Jeg forstår ikke rigtig hvorfor du vil have adgang til toldsystemet?  Som almindelig importør har du intet at bruge told systemet til.  I øvrigt er det et system som er meget tungt at bruge og kræver en del fagviden.

Varekoder kan du finde i toldteriffen http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=170970

pas på med import af kopivare da det kan blive en rigtigt dyr fornøjelse.   

Fra Nørresundby
Tilmeldt 19. Apr 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Jeg troede bare man skulle bruge deres toldsystem, til at registrer at man havde en sending på vej.... Hvordan skal man så gøre skat opmærksomme på at man har en sending på vej og at der skal betales købsmoms af værdien???

Ved godt at man kan finde varekoder kan du finde i toldteriffen, den er bare meget indviklet, så hvis nu nogen havde dem lige på hånden, så ville det jo have været skønt

Bryllups- og børnefotograf i nordjylland

- nordensfotograf.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

frederik jørgensen:
Hvordan skal man så gøre skat opmærksomme på at man har en sending på vej og at der skal betales købsmoms af værdien???
det skal du køre via dit regnskabssystem så vidt det overhovedet er muligt - se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html  du skal selv kunne beregne importmoms når du er importregistreret og det koster jo ikke noget

Selve told og toldtarrif må du selv slås med Smile

www.johnhannover.com

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

frederik jørgensen:
Hvordan skal man så gøre skat opmærksomme på at man har en sending på vej og at der skal betales købsmoms af værdien???

Det normale er at fragtfirmaet tager sig af indfortoldningen, Bruger du et kurerfirma er omkostninger til inkluderet i fragtprisen, Post Danmark tager et gebyr på 160 kr. ved store sendinger vil en speditør typisk tage 200-400 kr. for indfortoldningen.  Vær opmærksom på at det er dig som importør der har ansvaret for at der bliver brugt den rigtige varekode også selv om det er et fragtfirma der foretager indfortolningen for dig.

Der er ingen der har sagt det er let at finde den rigtige varekode - til tider kan det være overordentlig vanskeligt.  Du kan søge SKAT om at få lavet en BTO( bindende tariferingsoplysning)  på den / de vare du vil importere. kort og godt er det en dokumentation på at du bruger den rigtige varekode.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)