Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Analytics er gået amok

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har en Google Analytics tilknyttet min hjemmeside.

I et stykke tid er der kommet en del 'skumle' besøg fra rusland og fra (not set) - som åbenbart ligger i Afrika - men idag er det gået helt amok med besøgende fra hele verden - lige fra Holland, Singapore, Kina, USA osv. (dog ikke nogen fra Danmark).

De har alle kun kigget på én side.

Jeg tænker, at der er gået nisser i Google Analytics.

Er der noget man kan gøre, så man ikke bliver 'spammet' af al den fup-trafik?

Mvh David

www.davidchristensen.dk

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 11. May 09
Indlæg ialt: 199
Fra  Public Static Amino Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg abonnerer ikke på tråde, da jeg ikke gider tæppebombes med reklame-mails uden andet indhold. Send PM hvis du mangler opfølgning.

Tilmeldt 8. Aug 14
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Tak for svar.

Men - argh - det er da fuldstændigt indviklet.

Google burde indføre et form for spamfilter, fordi jeg har på fornemmelsen, at det ikke er reel trafik.

Mvh David

-

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør starte med at ryde op i dine "ubrugte" sider, så de ikke bliver indekseret.Smile

https://www.google.dk/#q=site:davidchristensen.dk 

---

Sider som følgende er en ren invitation til robotter, der leder efter wordpress-sider, hvor de kan oprette kommentarer med backlinks.

http://davidchristensen.dk/hej-verden/ 

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten

Tak skal du have! :)

Jeg sad nemlig lige og kiggede, da du var inde og kigge - og undrede mig over de sider du sad og kiggede på - og de er slettet nu :)

Tusind tak! Men som jeg har forstået det, så er der nogen, der har 'hijacket' mit Google Analytics-ID - så er der en server/computer, som får det til at se ud som, at der har været nogen inde på siden. Men det har der i virkeligheden ikke. Det er en sikkerhedsbrist i Google Analytics.

Men tak fordi du lige gad at gøre mig opmærksom på de blog-posts, som lå :)

Mvh David

-

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 30. Sep 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej David. 

Hvis din trafik kommer fra simple-share-button.com, som salidk også nævner, så har jeg også fået en hel del referaltrafik derfra i denne uge på mit site: http://www.danskfakturaskabelon.dk/ 

Så vidt jeg ved, så kommer trafikken ikke gennem et link, men det er en spambot, der crawler din side, for at finde et sted og lægge et link i en kommentar. Derfor bouncer boten og du kan se en bouncerate på 100 % for det specifikke referal. Google kigger ikke på dine analytics data, siger de i hvert fald - virkeligheden kan være en anden - men derfor skader trafikken dig ikke. 

Du får til gengæld nogle forkerte tal og du kan i analytics udelukke disse tal, for at få et retvisende billede. Google er jo mest interesseret i at brugeren det bedste resultat og derfor er jeg sikker på, at Google godt kan gennemskue, at trafikken ikke er rigtig trafik. 

Så umiddelbart behøver du ikke bekymre dig - det gør jeg i hvert fald ikke. 

Med venlig hilsen 

Jan

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

davidchristensen:

Det er en sikkerhedsbrist i Google Analytics.

Nej - det er det ikke - GA er designet til at gøre det - og du kan indstille at du kun vil modtage stats for det domæne der matcher.

Det er ikke en brist da et GA ID skal supportere data fra flere sider :)

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)