Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At tjene penge online (For alle)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 31. Jan 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hejsa amino folkens...

Jeg har sat mig for, at undersøge hvordan man kan forsøde tilværelsen, uden at have efterspurgte kompetencer, og ganske uforpligtende på internettet, samt give et overblik over hvor mange penge man kan tjene. Inden du læser videre, kan det være relevant at kende min baggrund og hvilke økonomiske forudsætninger jeg arbejder ud fra, når jeg skriver "forsøde tilværelsen". Jeg er nemlig ikke ude efter, at skabe en massiv indtægt.

Jeg er studerende i øjeblikket, og får derfor udelukkende SU. På grund af den relativt lange transporttid jeg dagligt brænder af, er de fleste almindelige studiejobs uhensigtsmæssige eller umulige i forhold til mit privatliv. I stedet vil jeg forsøge at få min transport tid til at gå på, at tjene lidt penge. Så hvordan gør man, og hvor gøres det bedst?

For ganske nylig oprettede jeg mig på diverse surveys-sider (spørgeskemaer), og på den baggrund vil jeg nu forsøge at give et indblik i hvilken slags penge der kan genereres på årsbasis. I bund og grund er der tale om en liste af hjemmesider, som jeg benytter mig af, og som giver en eller anden form for afkast. Jeg vil forsøge, at give et nogenlunde estimat på, hvor mange timer det kræver at opnå det afkast, og hvorvidt det er simpelt at gøre "på farten". - Lad mig slå det fast med det samme, der er ikke tale om en indtægtskilde der kan gøre det op for et studiejob:


Siden - Antal dage på siden - Kroner tjent på siden - Kroner tjent på bonus/gevinster - Overskud i alt

Eovendo.com - 5 dage - 31,75kr. - 60kr/100kr. (Afventende) - 91,75kr.
- Mulighed for at oprette guldkode, og anbefale sine kammerater at oprette sig ved hjælp af denne. Det giver 20kr. pr. "kunde", man får, men udbetales KUN pr. 5 "kunder. - Praktisk på smartphone.

Toluna.com - 4 dage - 55kr. - 0kr. - 55,00kr.
- Siden er særdeles nem at håndtere, og der kommer løbende spørgsmål som er relativt hurtige at besvare. Siden har desuden en app der er særdeles brugbar.

Opinionsland.com - 5 dage - 26,60kr. - 0kr. - 26,60kr.
- Overskuelig og nem side. Udbetaler ikke mange penge pr. skema, men opdaterer tilgengæld økonomien promte, og virker seriøs. Upraktisk på smartphone, men dog mulig.

Triaba.com - 3 dage - 20,00kr. - 0kr. - 20,00kr.
- Utrolig simpel hjemmeisde, som nemt kan sættes op. Der er indtil videre ganske pæn tilbagebetaling pr. spørgeskema, og pengene registreres med det samme. Hjemmesiden er god og overskuelig selv på smartphone.

Survee.com - 3 dage - 2,40kr. - 0kr. - 2,40kr.
- Jeg har kun modtaget ét spørgeskema, det tog ikke ret lang tid at besvare, men udbetalingen var heller ikke særlig god. Siden er ikke testet på smartphone.

GlobalTestMarket.com - 4 dage - 0kr. - 0kr.
- Stor og anerkendt side. Jeg er dog endnu ikke faldet ind i en brugbar kategori. Der skulle eftersigende være en god tilbagebetaling i forhold til mange andre steder, men jeg afventer endnu.

MitPanel.dk - 4 dage - 0kr. - 0kr.
- Det eneste deciderede danske site, desværre virker det ikke udpræget fantastisk. Jeg er blevet inviteret til én spørgerunde, men opfyldte ikke kriterierne.

På grund af den meget korte tid på siderne vil jeg ikke gå ind i et decideret regnestykke på hvor stort et afkast jeg kan få på årsbasis. Jeg har en forventning om at Eovendo-indtægten falder en smule, Toluna-indtægten falder en del, og at jeg får gang i Global Test Market og Mit Panel, ligesom Survee.com bør give et bedre afkast. Skulle man opsætte et nutidsbillede og referere det til en årsindtægt ligger vi på 16.531kr., hvilket svarer til 3x fuld SU. - Jeg tror ikke selv på, at beløbet ender med at overstige 10.000kr. på et år, men jeg fortsætter ufortrødent, og lader Jer høre løbende...

Jeg er meget villig til at undersøge diverse muligheder, som ovenstående. Så hvis du har kendskab til sider der minder om, eller andre muligheder, så skriv dem herinde i tråden, og så vil jeg tage dem op, undersøge dem over en længere periode og vende retur med mine oplevelser. Jeg vil løbende opdatere tråden, så man kan få skabt et overblik over hvad det giver på årsbasis.

Tilmeldt 4. Nov 14
Indlæg ialt: 50
Fra  www.Oplader.dk Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Spild af tid! Opret i stedet en hjemmeside med godt indhol og tjen på reklamer i stedet...

Det er mere holdbart og passivt end det der :)

Tilmeldt 31. Jan 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, hvis det var noget jeg kunne finde ud af, så kunne det da sikkert være en ganske god mulighed. Jeg kunne også begynde at handle med brugte biler, sælge min krop eller købe udenlandsk valuta og bytte det for guld.

Det er vældig populært at sige "Det er spild af tid", men hvis du nu rent faktisk havde gjort dig den umage, at læse mit indlæg, inden du kommenterede, så havde du forstået at det ikke handler om tid kontra afkast, men noget hjernedødt der kan løses på farten via mobilen. Måske DU kan drive en hjemmeside og kode den over iPhone til og fra skole i en regional bus med skiftende netværks dækning, men JEG kan ikke.

Lille opdatering på situationen, så har jeg nu, efter 10 dage hvor jeg udelukkende har brugt siderne i bussen via mobilen, optjent 254,40kr. - Det er vel og mærke på 10 dage. Situationen er nu den, at mit årlige afkast vil være 6.741,60kr., hvilket stemmer nogenlunde overens med mine forventninger. Jeg regner med at jeg efter året er omme havner på et sted imellem 5.000 og 10.000kr. - Indtil videre har jeg ikke tjent en eneste krone på Global Test Market og Mit Panel. Tilgengæld er Eovendo, Opinions Land og Toluna absolut anbefalelsesværdige, og Triaba giver en smule ligeledes.

Jeg arbejder også på, at få testet UserTesting.com og så irriterer det mig lidt, at jeg ikke kan få lov til at oprette en bruger på SwagBucks.com som virker til at være et spændende alternativ... Fælles for dem begge gælder dog, at jeg skal have en laptop, eller alternativt en iPad med mig på farten. Derfor kommer jeg nok ikke til at teste dem lige foreløbigt.

Skyd endelig ind med alternativer.

Tilmeldt 31. Jan 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 07:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i tvivl om hvorvidt du har læst mine indlæg, eller rettere: Jeg forstår ikke hvorfor du ikke læser dem, når du nu er hoppet herind. Som du selv skriver, kan en 14-årig gøre det, så du kan også. Du gider bare ikke!

Jeg driver allerede en hjemmeside, men ønsker ikke at tjene penge på den. Og i min verden kræver det noget mere fokus at skabe en hjemmeside og vedligeholde den, end at sidde halvsovende i toget og se reklamer, eller svare på spørgeskemaer.

Din indledende pointe omkring udgifter forstår jeg ganske enkelt ikke. Hvorfor skulle jeg ende op med en udgift på 2.000kr årligt? Altså en minimeret indtægt. Regnestykket er ret lige til. De penge jeg får ud, får jeg ud.

Omkring E-bog, så har du helt og aldeles ret, det GIDER jeg ikke.

Og slutteligt, så er der forskel på hvad min tid er værd når jeg er låst til offentlig transport og når jeg ikke er. Det burde egentlig være logik for burhøns.

Fra Birkerød
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 41
Fra  Moneymarket.dk Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har hos Moneymarket.dk også kigget på YouGov.dk. Efter egne erfaringer er de klart også anbefalelæseværdige. Tag et kig på dem hvis du vil have flere muligheder for at tjene penge for din mening!

Mvh

Christoffer

Besøg Moneymarket.dk og lær mere om at tjene penge online.

Tilmeldt 31. Jan 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det virker ganske rigtigt som en solid side, som betaler hvad man får lovet. Dog har jeg det problem med siden, at det ikke virker til at man kan få pengene udbetalt kontakt - Ret mig hvis jeg tager fejl.

Så enten skal man smide sine point efter et lotteri, hvilket jeg ikke er fan af, alternativt skal man "købe"/veksle sine point om til ligegyldigt bras, som man så efterfølgende skal forsøge at sælge på auktion eller via dba.dk, hvis man gerne vil have lidt penge.

Tager man nu Lyngby Vasen, som eksempel, så kalder de den 1) Lyngby skål, og 2) Dernæst reklamerer de udelukkende med mål, som ikke produceres. Om det skyldes inkompetence, eller at det er kopi varer ved jeg ikke, men det huer mig ikke just.

Forestiller mig sig imidlertid at det er i orden, så kan man få en Lyngby Vase 11cm (Jeg antager at de mener 12cm. Den koster 250,- i butikkerne, og kan erhverves for 3.500 point. Ergo er 1 point 0,07kr. værd. Det er i sig selv ikke voldsomt overraskende, eller for den sags skyld unfair. Problemet opstår så bare i, at man skal have lortet leveret, og er man ikke hjemme, skal man bruge tid og ressourcer på at hente skidtet på posthuset. Dernæst skal man bruge tid til at sætte det til salg, og risikere at få under 200kr. for det på dba.dk - Det synes jeg ærlig talt er for dårlig betaling.

Hvis du har nogle erfaringer, som du kan dele (som ikke går på at shanghai'e venner og familie) omkring siden, så modtager jeg det med kyshånd, men har jeg imidlertid ret i mine overfladiske betragtninger, så har jeg svært ved at se fidusen.

Tilmeldt 8. Nov 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder umiddelbart som om det er meget små beløb du får ind for mange timers arbejde. 

Hvad ligger din gennemsnitlige timeløn på indtil videre?

Fra Nimtofte
Tilmeldt 3. Jul 11
Indlæg ialt: 414
Fra  Hus & Byggeplads Service Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag og kigge forbi denne her hjemmeside . Den kan give dig et lille indblik på hvordan du kan tjene penge på nettet. :)

Mvh

Matt

Tilmeldt 31. Jan 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

@Andreas Møller


Det er ganske rigtigt små beløb. Jeg har indtil nu (på en måned) tjent i alt 350kr., hvoraf størstedelen allerede er udbetalt. Jeg arbejder UDELUKKENDE i den transport tid jeg har til og fra skole. Hvor meget tid det reelt er, har jeg ikke tid på, men jeg bruger i hvert fald 10min pr. dag på Eovendo. Det er dog også det absolut nemmeste, da man blot starter en reklame op og så kan man sidde og stene, og klikke videre når den er slut.

Skulle jeg komme med et anslag på hvor mange timer jeg har brugt vil jeg gætte på sammenlagt 10 timer for de 350kr. - Set ud fra hvad jeg tjener på en normal time, så er det naturligvis ikke tiden værd, men da alternativet er at sidde og kigge ind i ryglænet på sædet foran, så synes jeg det er fint. Det giver trods alt (i gennemsnit) 4000kr. om året.

Jeg har besluttet, at de første 500kr. jeg tjener går til min odds konto. Jeg indbetaler altid 500kr. på min odds konto hvert år, og når året så er omme trækker jeg pengene ud. De sidste mange år har jeg trukket i gennemsnit 6700kr. ud, når kontoen tømmes d. 10 december.

De resterende ~3.700kr. skal bruges på julegaver. Der plejer mine oddspenge at blive brugt (knap og nap).

Hvis alt går efter planen, så kan jeg hæve 3.000kr. d. 10 december udelukkende fra de her småbeløb. Dem kan jeg så bruge på gaver. De 5-10.000kr. jeg kan hive ud fra odds-kontoen, kan så bruges på en lille ferie til kæresten og jeg.

Tilmeldt 12. Apr 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du tager en laptop med i bussen vil du have mange flere muligheder. Hvis det bare er små penge du vil lave kan du oprette en konto på Fiverr.com og sælge mikrojobs, mulighederne er uendelige her. Du kan evt kopier en af de andre sælgere og så forbedre produktet en smule.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)