Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lønforhold? Arbejde weekend

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Jeg ved jeg tit brokker mig herinde :)
Jeg har fået et job med en løn på 140 kr. Min fagforening sagde 170 minimum plus pension osv for min uddannelse som electronikteknolog.
Jeg er fint tilfreds med 140 kr da jeg ved stillingen ikke normalt giver mere, nu ringer chefen og ber mig lave noget arbejde i weekenden, jeg ved han ikke forventer jeg skal have betaling for, da han ofte snakker om interessetimer.
Uanset har jeg allerede fået job andetsteds, men jeg tænker det her bekræfter mig i hvorfor jeg skifter job om 14 dage. Er det almindeligt at forvente man arbejder weekend? Timelønnet 140 kr uden pension.

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Egon:
Er det almindeligt at forvente man arbejder weekend? Timelønnet 140 kr uden pension

Tjah.. nogle forventer det åbenbart, og de mener nok det er almindeligt - personligt finder jeg det uartigt. Én ting er hvis man er ansat som funktionær, her er man jo ofte på job øn, og her må man forvente at der kommer noget overarbejde, men i et job til 140 kr i timen er det simpelthen ikke rimeligt.

Så med et job som det du har der, hvor man betaler lav løn og forventer du ligger interessetimer, der vil jeg mene, at du har gjort det helt rigtige og fundet dig et andet job. 

Så tillykke med det

//Morten

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. Det er svært når man ikke har haft så mange jobs før og jeg er meget pligtopfyldene. Syntes bare det gik over min grænse nu, og fint nok til at bekræfte at et nyt job så var det rigtige valg.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)