Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

VPS med cPanel

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 248
Fra  madebyM Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man ønsker at prøve krafter med en VPS og kender cPanel rimelig godt - ville det så være okay, eller kræver det mere teknisk indsigt?

Tænker en løsning med 2 VPS (placeret på hver sin fysiske server) med cPanel så der kan tages backup af hinanden ?

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Den med 2 VPS'er - kender jeg ingen der kører med. Det er nok teknisk muligt, men i praksis er det alt for besværligt at sætte op. 

Istedet har man backup, så man kan reetablere. 

Det er vel fint, indtil noget går galt - og så er du alvorligt på røven. 

Og der kræver det teknisk indsigt som bare pokker! Specielt fordi, jeg formoder ikke du kender Linux til sokkeholderne?

Vil helt ærligt anbefale dig at finde en reseller løsning istedet, det vil du være langt bedre tjent med. 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Brugen af cPanel i sig selv - og opsætningen af en server der virker - er relativt simpelt (Af samme grund har man mange webhosting firmaer der kommer og går hver år) - at bygge en server op, som lever op til de krav om sikkerhed, performance og oppetid som mange kræver idag, kræver en del mere teknisk viden.

Replication i cPanel er næsten umuligt - eller relativt kompliceret - det nemmeste er egentligt at have et hardware cluster som operere VPS'er, dette giver dig muligheden for relativt høj oppetid på din hardware, så der sjældent vil være nedetid grundet en hardware failure. (Selvfølgelig, alt kan ske).

Du kan sagtens lege med det uden problemer - du kan også prøve at lave et redundant setup - det er muligt, men kræver en del automatisering for at synkronisere alt internt i cPanel også (så som passwords etc).

Det nemmeste ville være at du har eksterne MySQL servere (er supporteret i cPanel) - som har replication, at din /home directory er en form for shared storage som NAS, SAN - whatever, som du kan mounte på hver server - så det største problem, er at synkronisere passwords, og de cPanel info - noget som folk oftest har valgt bare ikke at gøre - derfor finder du heller ikke særlig mange HA cPanel servere rundt omkring (stadig relativt nemt at opnå høj oppetid anyway).

Men hvis du lærer strukturen at kende på cPanel, så er der en rimelig nem måde at synkronisere store dele af det, da cPanel gemmer 95% af tingene i filer - som kan synkroniseres mellem servere Smile

Men husk, det kræver du har 2 aktive cPanel licenser

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads S. Petersen:
Tænker en løsning med 2 VPS (placeret på hver sin fysiske server) med cPanel så der kan tages backup af hinanden ?

Giv mig et kald på 41 28 28 08 så kan vi lige tage en snak om hvad det egentlig er du vil have, så skal jeg prøve om jeg kan guide dig videre. Det koster ikke noget :-)

Jeg lever selv af at lave den slags løsninger for virksomheder, men der er utrolig mange parametre man skal kende for at kunne vælge den rigtige løsning :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)