Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

opstart af virksomhed med en ven ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Mar 15
Indlæg ialt: 6
Fra  PC Nødhjælp Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har prøvet at læse mange forskellige tråde herinde for at se om de kunne besvare mine egne spørgsmål, men jeg syntes ikke rigtigt de helt dækker.

En lille forhistorie
Jeg er udd IT-supporter og har været det i mange år på flere forsk arbejdspladser, jeg har også kørt som selvstændig for 10 år siden hvilket gik rimeligt godt

Jeg er desværre røget ned med en større depression og panikangst hvilket vil sige at jeg ikke kan køre hverken offentlige eller egene køretøjer længere væk end 5 -10 km. Derfor er jeg nu på flexydelse og skal finde et IT-Support job 12 timer om ugen indenfor 10 km i det mørkeste af midtjylland.  (noget af en opgave)

Jeg har en rigtig god kunde fra dengang jeg var selvstændig som gerne vil hjælpe mig med at opstarte et IT-Firma, så jeg kan komme i gang igen.

Mine Spørgsmål komer her:

Hvordan gør vi dette bedst og med færrest problemer for ham - han har flere CVR nr i forvejen, og skal helst ikke have mere at rode med.

1. Skal jeg bare arbejde i hans byggefirma som en it mand der kan time-for-time lejes ud til private og mindre virksomheder.

2. Er det bedre at han opretter et nyt cvr. nr med IT som speciale.

3. Er det nogle af jer her som har prøvet noget lign. dette  (hvilke erfaringer har i med dett?)

4. kan i se noget jeg mangler at spørge om ?

TAK På forhånd fordi i tager jer tid til at læse dette :-)

\\CARRIX

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville vælge nr 1 da han jo ikke synes han skal ha flere CVR  registrere en branchekode IT hvis der bliver gang i den.

Han skal så indberette enten løn med a-skat eller honorar med Bskat ved hver betaling til dig-  afhængigt af tilknytning og mængde.

Et nyt CVR betyder bedre adskillelse men også mere administration - og kræver jo et selskab i så fald og dermed også andre omk men har han flere CVR kan han sikkert ansætte dig i et af dem til en start

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

1 har den langt laveste kommitment for dig, og derfor tror jeg for dig at det er den rigtige løsning. 

Du kan jo altid når du er kommet mentalt op på hesten igen starte dit eget CVR nr. Men du får jo noget mere mental støtte etc af han har genvidsten ved at have dig. For ham at tilføje en branche kode, i tilfælde af at der skulle komme en del videresalg af IT er jo peanuts. 

So GO FOR IT :-I

Tilmeldt 18. Mar 15
Indlæg ialt: 6
Fra  PC Nødhjælp Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen 

Lige en stor tak til jer som har besvaret mit spørgsmål :-)

Jeg tror i har ret i at den bedste løsning vil være at jeg er på b-Skat ordningen

Så må jeg bare lige spørge omkring dette:

1. Forsikring hvem skal have den ? (hvis der går noget i stykker hos kunden ell. lign)

2. Kræves der en forsikring ved freelance IT-support ? kan man fraskrive sig det i en eventuel klausul ?

3. Hvis jeg er ansat som "Freelance" så står min ven vel kun for moms på div. regninger og hans firmaskat - som skal fraregnes min timeløn v/kunde eller hvad ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)