Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til uberettiget faktura

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Mar 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Aminoer

jeg har for kort tid siden modtaget en faktura fra en håndværker, for arbejde udført hos 3. part.

jeg har solgt et produkt til en kunde, oprindeligt med montage, men pga. sygdom, blev jeg enige med kunden om, at denne selv sørgede for montage. Jeg krediterede mit montage beløb, og så regnede jeg ikke med at høre mere til dette.

For et par uger siden modtog jeg en faktura fra en lokal håndværker, der havde udført montagen, for kunden. 

jeg kontaktede firmaet, og fortalte at det måtte være en fejl, at jeg havde modtaget denne. Da jeg ikke havde bestilt noget arbejde gennem dem.

Nu har jeg modtaget en rykkerskrivelse derfra, og de er desværre ikke til at tale fornuft med.

Hvad gør jeg, jeg skal vel skriftligt lave en indsigelse eller noget, for ikke at komme i klemme ?

vh Katrine 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

livingbl:

jeg har solgt et produkt til en kunde, oprindeligt med montage, men pga. sygdom, blev jeg enige med kunden om, at denne selv sørgede for montage. Jeg krediterede mit montage beløb, og så regnede jeg ikke med at høre mere til dette.

Først og fremmest, kan du dokumentere den aftale? 

Det er ret væsentlig at fastslå om der reelt ligger en tilladelse hos din kunde til at få foretaget montagen hos 3. part for din regning.

 

Jeg vil vente med at komme med en indsigelse mod regningen før ovenstående er afklaret.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså, hvis han ikke har modtaget en bestilling fra dig, har han jo en dårlig sag. Kunden/slutbrugeren må jo have bestilt montagen, men så sagt, at det skulle faktureres til dig.

Det skal montøren jo have din accept af, før han så sender fakturaen.

Men når det er sagt, forventer dig kunde åbenbart, at det hele går gennem dig. Så før alt andet, ville jeg jo lige kontakte din kunde først og høre om ikke I var enige om, at han selv skulle sørge for/betale for montagen.

Ideelt set skulle han gerne være enig med dig. Og helst skulle du have skriftlig bekræftelse på det.

Hvis han siger ja til det, skulle der jo ikke være noget problem...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

livingbl:
jeg har solgt et produkt til en kunde, oprindeligt med montage, men pga. sygdom, blev jeg enige med kunden om, at denne selv sørgede for montage. Jeg krediterede mit montage beløb, og så regnede jeg ikke med at høre mere til dette.
 

1 få talt med kunden - og hør hvorfor han beder tredie part fakturere dig når du har krediteret det aftalte for montage

2 - risiko kan være, at I ikke har aftalt det her rigtigt og skriftligt. Hvis nu du havde sagt montage 500 kr og så krediterer det fordi DU aflyser montage, og trediepart så siger, det er helt tosset - det vil koste 4000 kr at montere det - så ville kunden som udgangspunkt ha ret i, at du, som aflyser montagen, skal betale den fordyrelse han blev påført, ved at lade trediepart montere

Hvis ikke kunden har friskrevet dig helt fra montage ¨- så kan han godt ha en sag når du har aflyst

Derfor - start med at tale med kunden, men dernæst har tredieparten vel ikke ret til bare at fakturere dig heller, med mindre du har givet ham nogen form for grønt lys

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Mar 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

tak for svar, det var en skriftlig aftale mellem mig og kunde, at varen skulle leveres, istedetfor monteres, og at denne selv forestod montagen.

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

livingbl:
tak for svar, det var en skriftlig aftale mellem mig og kunde, at varen skulle leveres, istedetfor monteres, og at denne selv forestod montagen.

Hvis du har dette på skrift, er der jo ikke noget at være i tvivl om. Send en kopi til firmaet der udførte montagen, og fortæl dem at de skal gå tilbage til din kunde med deres krav. Sen også en kopi til din kunde, og gør opmærksom på, at montagen er på deres regning.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Den kan nok løses med en opringning til din kunde ?

Problemet kan ligge i at hvis din kunde stadig mener det er med montering, eller 3 par kører på dig pga. manglende indbetaling fra kunden

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)