Jeg troede egentligt, at jeg havde fået sat alt korrekt sat op - men tilsyneladende ikke :). Jeg kan se mine AdWords-konverteringer i Google Analytics under: Konverteringer -> E-handel -> Oversigt De fremgår imidlertid ikke på min AdWords-konto, selvom jeg tilføjer kolonnerne "Konverterede klik" og "Pris per konverteret klik". Hvad gør jeg forkert, siden de fremgår det ene sted, men ikke det andet? |
Hej Jeppe
Det er altid lettere at svare på, når man selv sidder og kigger ind i accounten og kan se tallene i de forskellige rapporter Men der kan være flere ting, der spiller ind. Det kan fx være:
1. Det kunne godt lyde som om, du har oprettet et konverteringsmål/goal i Google Analytics. Hvis det er rigtigt, så skal du huske at importere dette mål i Adwords, før du kan se konverteringstallene i Adwords
2. Analytics og Adwords tracker en konvertering forskelligt: I Analytics tilskrives konverteringen til den dag, konverteringen finder sted. I Adwords tilskrives konverteringen til den dag, klikket, der senere førte til konverteringen, fandt sted
3. Der er op til 48 timers forsinkelse på at se konverteringsdata i Adwords, hvis man importerer konverterngsmål fra Analytics
4. Jeg går ud fra, du kigger under "kilde/medium" i ehandels-oversigten og så kigger under "Google / CPC". Ser du de samme tal for transaktioner i din ehandels-oversigt som under "Anskaffelse -> Adwords?" Det skal du
5. Et lille tip: Der kan være en fordel i at implementere Adwords' egen konverteringstracking frem for at importere goals fra Analytics. Udover at du undgår forsinkelsen på op til 48 timer, så får du også mulighed for at se "visningskonverteringer" i Adwords. Og det kan være nyttigt, særligt hvis du vil annoncere med bannere eller tekster i Google Display Network (som man opsætter i samme interface som Adwords-annoncering)
Mange hilsner
Thomas