Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konverteringer fremgår i Analytics, men ikke AdWords

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg troede egentligt, at jeg havde fået sat alt korrekt sat op - men tilsyneladende ikke :). Jeg kan se mine AdWords-konverteringer i Google Analytics under:

Konverteringer -> E-handel -> Oversigt

De fremgår imidlertid ikke på min AdWords-konto, selvom jeg tilføjer kolonnerne "Konverterede klik" og "Pris per konverteret klik". Hvad gør jeg forkert, siden de fremgår det ene sted, men ikke det andet?

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Fra København
Tilmeldt 17. Mar 15
Indlæg ialt: 43
Fra  Mensio Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeppe

Det er altid lettere at svare på, når man selv sidder og kigger ind i accounten og kan se tallene i de forskellige rapporter Smile1 Men der kan være flere ting, der spiller ind. Det kan fx være:

1. Det kunne godt lyde som om, du har oprettet et konverteringsmål/goal i Google Analytics. Hvis det er rigtigt, så skal du huske at importere dette mål i Adwords, før du kan se konverteringstallene i Adwords

2. Analytics og Adwords tracker en konvertering forskelligt: I Analytics tilskrives konverteringen til den dag, konverteringen finder sted. I Adwords tilskrives konverteringen til den dag, klikket, der senere førte til konverteringen, fandt sted

3. Der er op til 48 timers forsinkelse på at se konverteringsdata i Adwords, hvis man importerer konverterngsmål fra Analytics

4. Jeg går ud fra, du kigger under "kilde/medium" i ehandels-oversigten og så kigger under "Google / CPC". Ser du de samme tal for transaktioner i din ehandels-oversigt som under "Anskaffelse -> Adwords?" Det skal du

5. Et lille tip: Der kan være en fordel i at implementere Adwords' egen konverteringstracking frem for at importere goals fra Analytics. Udover at du undgår forsinkelsen på op til 48 timer, så får du også mulighed for at se "visningskonverteringer" i Adwords. Og det kan være nyttigt, særligt hvis du vil annoncere med bannere eller tekster i Google Display Network (som man opsætter i samme interface som Adwords-annoncering)

Mange hilsner

Thomas

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)