Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

APS med eller uden Holding?!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg er i gang med opstart af virksomhed. Kapitalen til et APS er indsamlet, men jeg er kommet lidt i tvivl om, hvordan jeg griber det bedst an i forhold til selskabsformer. Planen er som sagt at starte et APS, men på længere sigt har jeg andre projekter også, hvor jeg forhåbentlig skal opstarte 1-2 nye selskaber. Hvad er smartest i den sammenhæng:

1) Oprette et IVS Holding, smide 50.000 i selskabet og oprette et APS herefter? Senere kan der så komme 1-2 nye selskaber, som kan oprettes af holding?

2) Oprette et almindelig APS uden Holding. Se på fremtiden og hvis der skal oprettes nye selskaber senere, så oprette holding til den tid?

Hvad er fordele/ulemper ved de to muligheder? Er der eventuelt andre muligheder som jeg har overset?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange har store planer - tror de skal bruge 1-2 nye selskaber i fremtiden og sådan kan det jo også være men rigtigt mange får lavet alt for komplicerede selskabskonstruktioner som bare koster penge i administration, forsikring, bank og andet

Du kan her læse lidt for og bagdele med holding - HVIS du ved du skal bruge holding, så opret det sammen med drift fra start - men du skal være ret sikker på, at det er det du vil og vide hvorfor - som du ser lidt af her http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)