Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Unikke varebeskrivelser - må intet være ens?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Bagsværd
Tilmeldt 6. Feb 15
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

På min webshop findes der 90 forskellige neglelakker - alle fra samme mærke. Jeg har lige nu ens tekst på alle, pånær få ord hvor farven står. Jeg forsøger at lave unikke varebeskrivelser ved at skrive mere om hver enkel farve og også hvornår og hvordan den ville være flot at anvende. Der er dog nogle få ting jeg gerne vil have stående på alle. Feks at det er vigtigt at de husker topcoat, da det er denne der sikre holdbarheden. Derudover også et link til en guide til lakering, for den er lidt speciel i forhold til "traditionel" neglelak. Er det ok at have det ens på alle 90 farver? Eller vil det ødelægge noget ift SEO?

På forhånd tak.

www.minta.dk - En webshop med alt i neglelak og tilbehør! Et kæmpe univers af farver!

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Minta,
I forhold til søgeords værdien så må du gerne bruge samme enkeltstående ord - det er ikke sådan at du ikke må bruge ordnet neglelak på hver varebeskrivelse, tværtimod.

Det som jeg tror du tænker på at dublicering af tekster og der har du helt ret - det straffer Google.
Dvs. at du skal skrive "unikke" tekster for hvert produkt, det er fint budskabet og enkeltstående ord er det samme men at lave en copy/paste fra produkt til produkt er ikke en god ide.

Du kan eksempelvis se på min webshop (link nedenfor) - hvor jeg ex. skriver om kortholdere.
Nogen af kortholderne, er helt ens bortset fra farven, eller er helt samme kvalitet - i princippet er en tekst for dem helt fint. MEN ift. Google har jeg skrevet unikke tekster, brugt andre vendinger og skrevet teksten med samme budskab blot på 2 forskellige måder.

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MINTA:
På min webshop findes der 90 forskellige neglelakker - alle fra samme mærke

Jeg forstår ikke hvorfor du vælger at have samtlige farver præsenteret ved billede.

Et billede burde være nok, og så en ordentlig farvevalgstabel til bestilling.

På den måde skal din unikke tekst kun stå der en gang og vil ikke give dig SEO-problemer.

Det er vel også det man normalt ser på andre sider hvor en vare findes i flere farver eller størrelser.

Fra Bagsværd
Tilmeldt 6. Feb 15
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

tja... Jeg tænker det bliver noget uoverskueligt at have 90 forskellige farver at navigere i under samme produkt.  Desuden søges der også efter specielle farver på google - og her vil jeg jo nok have svært ved at ranke højt, hvis alle farver er under samme produkt.. tænker jeg. 

www.minta.dk - En webshop med alt i neglelak og tilbehør! Et kæmpe univers af farver!

Fra Bagsværd
Tilmeldt 6. Feb 15
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej R.L!


tak for dit svar. Ja det var netop dublicering af tekster jeg tænkte. Okay - så tror jeg, at jeg vil prøve at fortsætte med at skrive unikke beskrivelser af alle farver. Men hvis jeg feks har skrevet "Husk topcoat for at opnå 7 dages holdbarhed", og har det på alle 90 produkter, mon jeg så vil blive straffet for det?

www.minta.dk - En webshop med alt i neglelak og tilbehør! Et kæmpe univers af farver!

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil du hvis du har 90 af dem, absolut.
Men der må du tænke lidt alternativt i formuleringen:
Husk topcoat for at opnå 7 dages holdbarhed.
Opnå længere holdbarhed med topcoat.
Har du husket topcoat for længere holdbarhed.

osv...

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Fra Bagsværd
Tilmeldt 6. Feb 15
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - det har du ret i.. Jeg må være kreativ :) Tak for dine svar. 

www.minta.dk - En webshop med alt i neglelak og tilbehør! Et kæmpe univers af farver!

Tilmeldt 9. Jan 15
Indlæg ialt: 55
Fra  www.ostishop.dk Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er også en anden mulighed nemlig at anvende rel=canonical. Jeg ved at det lyder som en gang teknik og det er det også. Såvidt jeg kan se så er der en "kategoriside" hvor alle dine neglelakker ligger under. Hvis dine neglelakkategoriside var canonical url for alle dine specifikke neglelaksider så ville du sagtens kunne skrive en del duplikeret indhold hvor det f.eks. kun er farven der varierer i teksten.

Men når det så er sagt så er unikt indhold ALTID bedst uanset hvad. Så medmindre du ender med at have 1000 neglelakker eller at det simpelthen bare bliver for meget så er unikke tekster vejen frem.

Håber det giver bare lidt mening.

Køb din osteskærer online - www.ostishop.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)