Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når man vender tilbage på arbejdsmarkedet?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Dec 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Mit spørgsmål drejer som om følgende:

Hvis man bliver ledig og begynder at få penge hos a-kassen, men efter kort tid finder et tilsvarende job og vender tilbage på arbejdsmarkedet, har man så opbrugt sin a-kasse-ret, skal man tjene den fulde a-kasse op igen, eller går det blot udover de måneder man har modtaget dagpenge i?

Håber en som ved meget omkring kan hjælpe mig, for har kigget samtlige fagforeninger igennem og der står ingen ting og situationen bagefter... 

Venligst DKTR...

Tilmeldt 15. Mar 15
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Som en der (desværre) har været i systemet, ved jeg en smule om dette.
Hvis du skulle miste dit job, fortsætter din ret til dagpenge, hvor du slap. Dvs. hvis du har brugt 3 mdr har du 24 mdr - 3 mdr tilbage dvs 21 mdr. Har du haft hvad der svarer til 1 års arbejde (1900-og-noget timer) har du optjent en ny dagpenge -periode på 24 mdr
Tilmeldt 2. Dec 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg kan forstå på dig, går den ikke tabt, den trækker bare de antal måneder med dagpenge ud af de 24 måneder. Jamen det jo fint så..! Og er ked af på dine vegne at det ikke er gået hurtigere med at finde job.

Tilmeldt 15. Mar 15
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Velbekomme. Men prøv at kontakte din a-kasse. De kan selvfølgelig fortælle dig de præcise regler
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)