Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbagetrækning af handel på baggrund af uærlig dokumentation

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 07:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hvilke lovtekster eller bestemmelser, kan jeg henvise til, hvis jeg har købt en hjemmeside, som ikke lever op til sælgers på forhånd afleverede dokumentation?

For eksempel realiserede omsætningstal og årsag til salg.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

1) Først må du lige forklare for os, har hjemmesiden ikke fungeret, eller bare leveret et dårligt resultat?

2) Hvis hjemmesiden ikke har virket, så er det køber / sælger der sammen skal finde ud af hvad sælger skal kreditere at det modtaget beløb.

Er det på den anden hånd tilfældet at hjemmesiden har virket - så skulle der have været en kontrakt i mellem jer, hvor sælgers salær blev udbetalt efter resultat (altså bonus).

Ellers så er det MEGET svært for dig at få penge tilbage. Og en retsag vil højstsandsynligt være næste step, hvis ikke i to kan komme til enighed.

Alternativt så søg om professionel hjælp på eksempelvis Agera.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

GrN.dk - Logistik og regneark:

Hvilke lovtekster eller bestemmelser, kan jeg henvise til, hvis jeg har købt en hjemmeside, som ikke lever op til sælgers på forhånd afleverede dokumentation?

For eksempel realiserede omsætningstal og årsag til salg.

de to ting - Realiserede omsætningstal osv  - kan du ikke bruge til noget - med mindre den der har solgt hjemmeside har garanteret dem rent faktisk. Du kan trække sælger i retten - for at ha givet dig forkerte omsætningstal fra inden købet, men det er en tung og dyr omgang, og retten vil ofte mene, at du skulle ha lavet due-diligence - med rettidig omhu ha checket de tal inden du betalte. Det er ikke en god sag at tage i retten - og der er ikke en lovtekst at henvise til, ud over, at man ikke må svindle hinanden

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

GrN.dk - Logistik og regneark:
Hvilke lovtekster eller bestemmelser, kan jeg henvise til,

Se om du kan finde noget brugbart som dækker din situation i §§ 30 - 33 i aftaleloven.

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Mange tak for alle jeres svar. Fik dog ikke mail fra Amino på denne, selvom jeg er tilmeldt som mail-svar, derfor sen tilbagemelding.

Hjemmesiden krævede en del tilretninger for at fungere efter hensigten. Heldigvis er det en meget lille sag, som jeg selv håndterer. Synes blot at svindel og bedrageri ikke hører hjemme nogen steder, og at dem som gør det, skal have det at vide.

Sagen er, at sælger har oplyst at der er solgt x i de sidste x måneder, men ifølge hjemmesidens salgslog har salget været væsentligt lavere. Det er på baggrund af oplyste salg, at handlen er udført.

Agera?

Jeg ved ikke om en oplyst omsætning fra sælger er det samme som garanteret omsætning?

Ja, men due dilligence ville koste mere end selve handlen i det her tilfælde. :-)

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 7. May 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Som du beskriver det, er der tale om svig. Du kan derfor i princippet kræve handlen ophævet og dine penge tilbageført. 

Alternativt kan du og sælger finde en mere pragmatisk løsning i form af kontant kompensation. 

Såfremt sælger virkelig er så uerfaren, som sagen antyder, vil en håndfast skrivelse fra en advokat få ham til at opføre sig ordentligt. 

Forresten findes de bestemmelser, du efterspørger i det oprindelige indlæg i aftalelovens § 31 (svig) samt købelovens § 42 (mangler ved salgsgenstanden).

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak Alex.

Jeg har fået kompensation på baggrund af et link til aftaleloven og en beskrivelse af, hvordan jeg oplever situationen.

Tak for jeres tid.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)