Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat ved udlejning af ejendom med blandet erhvervs og bolig

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Mar 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 03:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

jeg har købt en erhvervsejendom med tilhørende privatbolig. Dvs. Jeg har underskrevet en købsaftale som privatperson, men med mulighed for at ændre købet således at det bliver købt i et selskab.

ejendomen består at nogle erhvervsbygninger, samt et tilhørende hus.

ejendommen er vurderet til kr. 2.400.000, heraf grundværdi på kr. 400.000, privatboligen er vurderet til kr. 1.200.000 ( ud af den samlede ejendomsværdi på kr. 2.4 mio)

hele ejendommen er udlejet:

huset er udlejet til kr. 12.000 + forbrug at el, vand, og varme på kr. 2.500, i alt kr. 14.500/md

erhvervsbygningen er udlejet til 2 lejere der hver betaler kr. 5000/md, derudover har jeg selv ca. 40 m2 til rådighed for min personlige firma til kontor og lager, her har jeg ikke beregnet nogen husleje for dette.

jeg har så søgt lidt oplysninger vedr. Udlejning, og kan se at man bliver temmeligt volsomt beskattet(i hvert falt i mine øjne) på udlejning i hvert  fald som privat person

men hvordan vil det forholde sig hvis jeg opretter et APS, som køber denne ejendom?

ejendommen er handlet til kr. 2.6 mio, der vil i løbet af et par år komme nogle udgifter til nye vinduer i erhvervsdelen på ca. 75.000, men så vil lejen på erhvervsdelen potentielt kunne hæves, i hvert fald ved en evt. Genudlejning

er der nogle der kan give et lille regnestykke på skatten ved udlejning som privat, og som APS

udover ovennævnte ejendom har jeg også 5 andre erhvervsjerlejligheder som alle er udlejet, som privat.

de har en samlet udgift på kr. 8000/md og en samlet indtægt på kr. 24.000/md

Måske det kunne være en ide at samle det hele i et aps?

Mvh husudlejeren

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)