Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Exchange eller IMAP

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Som en del af Office 365 får man en exchange server løsning, men i forhold til IMAP som vi standard har på web hotellet synes jeg det er ekstremt svært at se at der er nogensomhelst fordel. Pt er vi tre mail brugere men bruger en del alias

Det virker ret bøvlet at sætte Exchange op og jeg er bange for at miste mail på min hoved IMAP mail account.

Hvad er fordelene og er det ikke lettere blot at sætte IMAP kontoen op i Outlook?

MVH jens

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Exchange har lidt flere muligheder med synkroniseret kontakter, emails, kalender etc. Og det virker generelt en del bedre end en typisk imap konto. 

Syntes faktisk at microsoft kommer ganske okay fra deres 365 produkt. 

Ja det er altid lidt tungt at flytte, men kan sagtens se at det kan blive udfordringen værd. 

Med få klik har du jo alle de samme ting på både iPhone, iPad osv - via deres nye fede Outlook app... 

Må erkende med deres nye app, så er de endda ved at give Gmail bagjul, som har været min foretrukne mail app for mange år. 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig herfra, også mht synkronisering på diverse medier. Alias er slet ikke noget problem, det skal bare sættes op igen. Du kan tage en eksport af alle mails, aftaler, kontaktpersoner osv, før flytningen, og så importere dem bagefter. Jeg har aldrig hørt om, at det ikke skulle gå godt. Med livrem og seler kan du måske også lave eksterne outlook-filer, som du så kan tilgå efter flytningen (Filer->Ny..->outlookdatafil og efterfølgende Filer-Åbn-Outlookdatafil)

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville kun vælge exchange hvis du virkelig ser et behov for det - mange kan fint have IMAP uden problem - så hvis du har det fint som det er nu - så behold det da - hvis du har brug for delte kontakter, kalender osv osv - så vælg exchange Smile

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Synkroniseringen af kontakter og kalender er faktisk noget der giver mening for rigtigt mange mindre virksomheder :-) 

Så en klar anbefaling fra mig. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)