Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er denne kvittering ok?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 15
Indlæg ialt: 7
Fra  Zhop.tk Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har handlet lidt kontorvarer til min virksomhed i en normal detailbutik på Nørrebro. Da beløbet er under 3000 kroner, er kravet til informationer på den udleverede kvittering (dokumentationsbilag til regnskabet):

CVR-nummer (tjek!)

udstedelsesdato (tjek!)

leverancens art og pris (tjek!)

...og til sidst information om moms (eks. "Denne pris en ink. 20% moms). Der stod nemlig INTET om moms på min kvittering!

Jeg tjekkede CVR på cvr.dk og virksomheden er momsregistreret, så er det en ulovlig/mangelfuld kvittering jeg har fået? Skal nemlig handle ind igen for cirka 2000 kr. i butikken, men hvis kvitteringen ikke er i orden kan jeg jo ikke trække det fra i regnskabet?

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Ja, jeg mener den er ok.

Læs evt. mere her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=2068791&chk=203356&layout=353121

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Nej

Mangler angivelse af momsbeløb...

Tonny

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis virksomheden pr. 1. januar 2004 allerede havde et kasseapparat, som fortsat benyttes, og som ikke teknisk kan omstilles til at udskrive ovennævnte oplysninger, kan den fortsat benytte dette kasseapparat under forudsætning af, at kasseapparatet kan udskrive en kassebon, der opfylder de dagældende regler før den nævnte dato. Dvs. udskrive en kassebon, der kan udleveres til køber, og som mindst indeholder oplysninger om

  • virksomhedens navn eller registreringsnummer (cvr-nr./SE-nr.)
  • salgsbeløbets størrelse.
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså skal moms beløbet ikke nødvendigvis fremgå af kassebonnen.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Virksomheden er fra juni 2014, så svaret er vel stadig at moms skal fremgå (?).
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

ja moms eller det skal tydeligt fremgå at moms udgår 20% af det samlede tror jeg -  Selve fratræk er i mine øjne ikke et problem, men momsen ville kunne være det

Det sker også jeg får sådanne og der ber jeg butik skrive inkl moms på og sætte stempel, for teoretisk kunne den være ikke moms reg - ved handel for 2000 kr må du kunne be dem tydeligøre - om ikke andet i hånden hvad der er beløb og hvad der er moms og så stempel eller andet godt (eget brevpapir hvis det har det)

De er momsregistrerede og den her lille ville slet ikke bekymre mig men du har da ret, at for 2000 kr vil man godt ha alt er OK og moms fremgår

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med John. Evt med et bevis for at de er momsregistreret. Mener man kan slå det op på skats hjemmeside ?

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nu starter man med et link til SKAT - Det vil så være fornuftigt at læse SKAT's vejledning - Især "stjernekasterne".

Det fremgår her i linket:

Forenklede fakturaer

Hvis salgsbeløbet er under 3.000 kr., kan udstedelse af en fuld faktura til andre registrerede købere undlades, hvis der i stedet udstedes en forenklet faktura, der indeholder oplysning om

  • virksomhedens navn og adresse
  • virksomhedens registreringsnummer (cvr-nr.)
  • fortløbende nummer (fakturanummer)
  • udstedelsesdato (fakturadato)
  • mængden og arten af de leverede varer/omfanget eller arten af de leverede ydelser
  • det samlede omsætningsbeløb og momsbeløbets størrelse.

Momsbeløbets størrelse kan angives ved at anføre, at afgiften udgør 20 pct. af den samlede pris inkl. moms (svarende til 25 pct. af prisen ekskl. moms).

Så er der vel næppe nogen tvivl...

Tonny

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)