Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der en Excel champ herinde der kan hjælpe mig? (#DIV/0!'er SKAL VÆK)

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kommaer er skilletegn i formlerne i den engelske udgave. I den danske bruges semmikolon, som du så også har opdaget nuSmile

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

jeps, fandt ud af det - men nu har jeg så et andet lille problem - for længere henne i mit excel ark der har jeg så R+S=T , og da nu begge felter R og S er tomme, kommer der i T til at stå 0,00 - men dette felt ønsker jeg også helt tomt

Har forsøgt at google det og har prøvet =SUM(R;S) men ligeledes står der 0,00

Hvordan får jeg dette lavet om så 0,00 ike vises og det bare blivr et tomt felt - håber stadig i sidder ved skærmen :)

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Statsaut. revisor:

den elegante (rigtige) metode:

=HVIS.FEJL

Jeg er bestemt ikke enig i, at denne metode hverken er elegant eller rigtig. Tænk, hvis nu der var en "ægte" fejl, så ville den aldrig blive fundet. Dette er som at kurere snot ved at putte en spand under næsen. Det bedste er selvfølgelig at tage højde for det mulige input og så forholde sig til det. Som det flere gange er sagt, er det svært at hjælpe, hvis ikke man har arket foran sig.

Jeg forstår ikke, at trådstarter ikke sender arket til de, der tilbyder det, f.eks. realkreditkonsulenten. Dette vil give optimal hjælp. Også mht. til seneste spørgsmål. Jeg stiller mig gerne op i køen.

Og ja, hvis du ikke har gode grunde til det, ville jeg også anbefale dig at bruge den amerikanske version. Dog forvirrer det med formaterede tal som f.eks. 1,234.45.

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke bare bruge =HVIS(R+S<>0;R+S;"")

R og S skal selvfølgelig erstattes med dine celler.

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard (DataKons ApS - 5054 3971):

Henrik Statsaut. revisor:

den elegante (rigtige) metode:

=HVIS.FEJL

Jeg er bestemt ikke enig i, at denne metode hverken er elegant eller rigtig. Tænk, hvis nu der var en "ægte" fejl, så ville den aldrig blive fundet. Dette er som at kurere snot ved at putte en spand under næsen. Det bedste er selvfølgelig at tage højde for det mulige input og så forholde sig til det. Som det flere gange er sagt, er det svært at hjælpe, hvis ikke man har arket foran sig.

Jeg forstår ikke, at trådstarter ikke sender arket til de, der tilbyder det, f.eks. realkreditkonsulenten. Dette vil give optimal hjælp. Også mht. til seneste spørgsmål. Jeg stiller mig gerne op i køen.

Og ja, hvis du ikke har gode grunde til det, ville jeg også anbefale dig at bruge den amerikanske version. Dog forvirrer det med formaterede tal som f.eks. 1,234.45.

Nu skulle spørgeren kun bruge det til at få fejlen væk fra tomme linjer, hvor der ikke skulle laves nogle beregninger, hvorfor "rigtige" fejl ikke vil kunne opstå i disse. Så er synes jeg mit forslag er velegnetSmile

PS hvorfor er i så glade for den engelske udgave? Er det ikke bare et spørgsmål om vane (og det måske er lettere at bruge hjælp fra nettet, uden at skulle "oversætte" formler til DK-sprog).

PPS trådstarters modvilje til at sende arket kunne jo være at det indholdt fortrolige data - f.eks. hvis det er lavet til brug på hans arbejde :-)

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Statsaut. revisor:
PS hvorfor er i så glade for den engelske udgave? Er det ikke bare et spørgsmål om vane (og det måske er lettere at bruge hjælp fra nettet, uden at skulle "oversætte" formler til DK-sprog).

Jeg bruger den engelse udgave af Excel fordi jeg har boet i Canada i 6 aar og fortsat goer det

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Statsaut. revisor:

PS hvorfor er i så glade for den engelske udgave? Er det ikke bare et spørgsmål om vane (og det måske er lettere at bruge hjælp fra nettet, uden at skulle "oversætte" formler til DK-sprog).

Tjep - jeg kører også dansk, men søger hjælp til metoder på engelsk. Det er som regel rimelig simpelt at overføre til dansk.

Henrik Statsaut. revisor:
Nu skulle spørgeren kun bruge det til at få fejlen væk fra tomme linjer, hvor der ikke skulle laves nogle beregninger, hvorfor "rigtige" fejl ikke vil kunne opstå i disse. Så er synes jeg mit forslag er velegnetSmile

Tjep, men se, hvad der så sker. "Heldigt" for min pointe :-)

Henrik Statsaut. revisor:
PPS trådstarters modvilje til at sende arket kunne jo være at det indholdt fortrolige data - f.eks. hvis det er lavet til brug på hans arbejde :-)

Joe, men det skulle vel være til at banke et par linjer sammen, som kunne give et ok billede af problemstillingen.

Bendtsen:
da nu begge felter R og S er tomme, kommer der i T til at stå 0,00 - men dette felt ønsker jeg også helt tomt

Endnu en grund til ikke at lave fiksfakserier. Hvis du ønsker blank, hvor værdien er 0, kan du formatere feltet til det. Hvis du så lader din formel give 0, hvor der ellers ville have været fejl pga. division med nul, ja så skulle du være hjemme. Og du kan summere, når du har værdien 0 i feltet. Formler og værdier for sig, formatering for sig.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alt jeres feedback og hjælp - ud fra jeres guidelines og min søgen på nettet har jeg nu et knivskarpt regneark på knap 6000 linjer, som både er brugbart og ser meget overskueligt ud.

Endnu engang tak og god dag derude :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan fjerne 0,00 ved at klikke Filer--> Indstillinger--> Avanceret --> Bladre ned til "Visningsindstillinger for dette regneark" --> fjern hakket i "Vis et nul i celler, der har nulværdi"

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)