Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp, hvor meget vil vi tjene ved det her?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Lemvig
Tilmeldt 12. Aug 14
Indlæg ialt: 18
Fra  TØT GESICKA ApS Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har brug for jeres ekspert hjælp, da jeg ikke selv kan gennemskue dette.

Vi er et mindre nyopstartet designfirma, og vores første produkt er en skammel. Vi er blevet inviteret til at sælge den på et marked nu her, hvor de tilbyder at vi kan få vores produkt med på deres stand, hvor de sørger for at sælge den mv. Vi skal så dele 50/50 af salgsprisen, og det er der jeg bliver meget i tvivl om det er en god ide for os.

Der er meningen at vi skal sælge produktet på B2B markedet efterfølgende, og vi har derfor regnet prisen ud til at være omkring 2.900 kr inkl moms i forretningen. Hvis vi så deler lige over, vil vi få 1.450 kr. pr skammel. Vi har omkostninger på ca 600 kr. i produktion pr skammel, hvilket vil give os fortjeneste på 850 kr. sådan umiddelbart. Men så er der lige momsen, og det er den jeg bliver meget i tvivl om. For hvordan betales salgsmomsen i dette tilfælde? Er det os der bærer denne omkostning? Fpr så kan jeg da hurtigt regne ud af at vores fortjeneste bliver så lille at det slet ikke er det værd.

Håber i forstår mit problem, og håber i kan hjælpe.

På forhånd tak, Lasse

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Normalt snakker man altid ekskl. moms i sådanne handler. Dvs. når i deler 50/50 er det 2.320 kr. i deler 50/50. Så jeg mener altså at jeres salgspris til forhandleren er 1.160 kr. + moms. Din faktura bør altså lyde på 1.450 kr. pr. stk. inkl. moms.

Mvh Carsten

Fra Lemvig
Tilmeldt 12. Aug 14
Indlæg ialt: 18
Fra  TØT GESICKA ApS Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten.

Mange tak for svar. Så er jeg med. De skriver blot at det er 50/50 af salgsprisen, men jeg kan godt se hvad du mener. Så er det mere interessant end før, da jeg slet ikke kunne få det til at hænge sammen :)

Tak.

Lasse

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)