Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min kunde truer med at lægge sag an - evt proff. hjælp

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Dec 13
Indlæg ialt: 22
Fra  firmanavn Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg står med en kunde som trurer ned, at lægge sag an, mod nyopstartede mig :S.

Ligesom min kunde kan gøre brug af forbrugerklagenævnet, hvem kan jeg tage kontakt til, da jeg er ikke helt er forbruger?

Jeg tager også meget gerne imod hjælp jer, men søger en som kan sætte sig lidt ind i denne mindre sag.

Mvh Mike Gervø

Fra Jyderup
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 34
Fra  tømreren.NU Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken branche drejer det sig om?

se mere på www.tørmreren.nu

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest - Slå koldt vand i blodet!

Har forbrugeren overhoved en sag? Omfanget skal være relativt omfattende, før det ender ud med en sag.

Dernæst overvej din strategi. Kan du imødekomme kunden?

 - Du kan hurtigt og nemt få et bud på advokathjælpe på Agera.dk eller juf.dk  

Tilmeldt 16. Dec 13
Indlæg ialt: 22
Fra  firmanavn Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus: Det drejer sig om en leaset computer til en kunde. Vi kom ret langt i processen og havde planlagt leveringdag (leverer selv)

Forinden dette modtager hun en kontrakt jeg har underskrevet og sendt pr. mail. Hun spørger som om hun ikke kan underskrive den og betale oprettelse ved levering istedet for at underskrive og scanne ind.

Det er helt ok for mig.

I mellemtiden undersøger jeg om min kunde er registreret i RKI, og det viser sig at kunden er registreret for 4 mindre hendelser hvilket gør jeg ikke ønsker at lease produktet til kunden.

Det er rent faktisk min første kunde, synes jeg havde gennemarbejdet en omfattende kontrakt, og set bort fra RKI fordi jeg ville vurdere hver person, da jeg ikke nødvendigvis vil afvise alle RKI registrerede.

Jeg indså, det er enten eller og ændre min egen skabelon af en kontrakt så man ikke må være registreret i RKI. Jeg må derfor desværre sige farvel til min første kunde "meget ærgeligt"

Jeg melder at jeg annullere leasing aftalen da vore politik er vi ikke leaser ud til kunder registreret i RKI (foruden der faktisk ikke er en underskrevet aftale)

Kunden er forståeligt nok, skuffet og sur. Kunden har snakket med forbrugerklagenævnet, og mener jeg skal levere produktet inden for 72 timer, ellers bliver det en sag.

"prøvede at gøre det kort"

Mvh Mike 

Tilmeldt 16. Dec 13
Indlæg ialt: 22
Fra  firmanavn Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob,

Det er måske blusset mere op end nødvendigt.

Jeg vil rigtig gerne imødekomme min kunde, men ønsker ikke at lease til RKI registretet af nogen form.

Tak jeg vil kigge på dem, tænker blot af så lille en sag som denne, hvis det overhovedet kaldes en sag. vil omkostningerne alligevel stige i startgebyr hos en betalt advokat.

Mvh Mike

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Mike Gervø:

Forinden dette modtager hun en kontrakt jeg har underskrevet og sendt pr. mail. Hun spørger som om hun ikke kan underskrive den og betale oprettelse ved levering istedet for at underskrive og scanne ind.

Det er helt ok for mig.

For mig lyder det som at du har afgivet bindende tilbud overfor din kunde - og dermed at denne har en god sag.

https://www.retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=82218

Tilmeldt 16. Dec 13
Indlæg ialt: 22
Fra  firmanavn Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, jeg vil gennemgå bekendtgørelserne.

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Først: bekendtgørelsen der henviser til, er ikke den korrekte. Sagen tager udgangspunkt i aftaleloven!

Da jeg kan se, at du HAR underskrevet kontrakten, og derved HAR accepteret et aftaleforhold er det desværre underordnet at du efterfølgende konstaterer en RKI registrering.

I nærværende sag har modparten således ret.

Men om modparten agter at gøre en sag ud af det, må tiden vise!

Du har som ny iværksætter dog lært lektien, at kreditgodkende dine kunder inden et aftaleforhold:)

Tilmeldt 16. Dec 13
Indlæg ialt: 22
Fra  firmanavn Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene, fremover vil jeg ikke sende en underskrevet kontrakt, men underskrive den når kunden sender en underskrevet tilbage. Jeg har rettet betingelser for en leasing aftale, som nu kræver man fx ikke er i RKI.

Mvh Mike

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Trusted Partner:
Først: bekendtgørelsen der henviser til, er ikke den korrekte. Sagen tager udgangspunkt i aftaleloven!

Øh - linket er netop til aftaleloven. Men du har måske kun hørt om den?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)