Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af gaver modtaget i virksomheden

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et I/S selskab og fører mit regnskab via Dinero. Jeg sidder nu og skal lægge sidste hånd på mit årsregnskab, men jeg har en enkelt ting, jeg er lidt i tvivl om.

Fra tid til anden modtager jeg i min virksomhed produkter, som jeg naturligvis skal beskattes af. Jeg er dog meget i tvivl om, hvordan jeg helt præcist skal bogføre dette i Dinero?

Derudover synes jeg også, det er svært at vide, hvilken værdi jeg skal angive for produkterne? Er det butiksprisen, fabriksprisen, værdien for mig - eller hvordan værdisætter jeg de ting, jeg modtager?

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

bogfør dem til hvad dit I/S skulle give for varen i indkøb forudsat de anvendes af dit I/S og ikke dig selv personligt (ex prøvesmag denne champagne og skriv om den vil være personligt brug normalt)

Tager du nogen af dem ud til egetforbrug - så laver du en faktura til dig selv med moms - og med samme indkøbspris så du selv får dem til indkøb (dog med moms)

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar John :)

Hvad skal jeg helt præcist bogføre dem under?

Ift det med champagnen, som vil være til privat forbrug, så synes jeg personligt, det er en svær vurdering. Hvis du arbejder på et vinmagasin, så formoder jeg, at magasinet godt må modtage vin til anmeldelse, eller i hvert fald trække udgifterne fra, hvis de selv køber dem.
Hvorfor er vilkårene anderledes, fordi man som selvstændig lever af at anmelde vin på sit eget medie? - så længe der er tale om en fuldtidsbeskæftigelse?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

jamen hvis du fuldtids lever af at anmelde vin, så tror jeg da også du må modtage vin til anmeldelse - og hvis du sidder på kontoret og spytter ud, så er den jo ikke længere

OM du må trække fra eller bare udtage til test hvis den foregår ved dit og familiens middagsbord - det TROR jeg ikke men hør evt skat for det er nok en vurderingssag

det er givet at det du forbruger til ren test for at opretholde fuldtids indtjeningen ikke giver problemer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vordingborg
Tilmeldt 14. Sep 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder med et lignende problem.

Jeg er medejer af hjemmesiden www.gamerguru.dk og vi modtager fra tid til anden produkter til anmeldelse.
Produkterne bliver testet og ender så på hylden, så bruger dem ikke til andet end test og anmeldelse.

Skal de bogføres som en små anskaffelse? Er det vareforbrug eller salgsfremmende.. Jeg er i tvivl

Nogle gange har vi modtaget kvittering/faktura for produktet, og der har værdien altid været angivet til 0.- kroner

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Gråzone. Udgangspunktet er hvis de kan benyttes privat, så skal de tages ind i regnskabet som skattepligtig indkomst. I stedet for at sætte dem på hylden, kunne du dokumentere dem destuerede - eller få afleverings kvittering fra genbrugsplads - så ville du i alle fald slippe for diskussion med skat, om du satte en køkkenmaskine op på egen hylde.

Du kunne også kræve af de som sender, at de skal give dig retur emballage med porto med, så slap du da også for at have en masse ting til at stå og fylde?

Eller du kunne sælge til REN 3. person via blå avis - og så er det jo bare vareforbrug og salg til samme pris - tingene er dokumenteret borte og nogen fik glæde af dem, frem for det destruktive (og så bogfører du indtægt og udgift samtidigt på det tidspunkt)

Har du dem IKKE i hjemmet så de altid står på lager på ekstern arbejdsplads, har du nok nemt ved argument til skat, eller vil det altid kunne være gråzone vil jeg mene, med klar risiko for at hvis de er i hjemmet og er ting man normalt ville bruge i hjemmet, så siger skat de er til rådighed og skal beskattes

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vordingborg
Tilmeldt 14. Sep 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret! Så er spørgsmålet bare hvordan det skal værdisættes? Nu når jeg kan se at de ting vi modtager er værdisat til 0.- kroner

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias Petersen:

Mange tak for svaret! Så er spørgsmålet bare hvordan det skal værdisættes? Nu når jeg kan se at de ting vi modtager er værdisat til 0.- kroner

det 0 tror jeg godt du ved er fiktivt Big Smile Ellers kunne man jo udføre arbede og få en halv gris som betaling, sat til 0 kroner af giver .

Du skal værdisætte svarende til den giver dig det som deres indkøbspris mindst - eller den pris du selv kunne købe helt tilsvarende til fra andre. Du kan som sagt også bare sælge det videre til ren 3 mand - så kender du jo værdien, den pris de vil give dig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vordingborg
Tilmeldt 14. Sep 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen mange tak :) Nu har jeg lidt at arbejde ud fra

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)