Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har et par spørgsmål om app udvikling

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Oct 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer


I må undskylde, hvis indlægget ikke passer helt i denne kategori, ved ikke lige hvor det ville passe bedst.

Jeg har nogle spørgsmål angående app udvikling. 
Hvor detaljeret beskrivelse skal man udarbejde, før man kan få en ca. pris på app udviklingen ? Grunden til jeg spørger er, at jeg ikke har forstand på apps og hvordan de tekniske beskrivelser skal formuleres. Hvem kan man kontakte for hjælp til dette. Er det eventuelt en designer man skal have ind over først ? 
Jeg har længe gået med et ønske om at få udarbejdet et tilbud på en app som der i øjeblikket ikke findes på det danske marked. Ville faktisk rigtig gerne have været et par stykker om projektet, men kan se ud fra andres beretninger at det er mega svært at finde mulige samarbejdspartnere. Er det kun ud fra at alle skal bidrage med det samme tid, penge og ekspertise fra start af, eller er der bare ikke den store interesse for partnerskaber ??
Havde håbet man måske kunne financiere projektet på appsfunder.dk men ved ikke hvor svært det er. 
Mvh Caro
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

caro:
Hvor detaljeret beskrivelse skal man udarbejde, før man kan få en ca. pris på app udviklingen

Så meget som muligt. Men også for din egen skyld. Du kan kigge på eksisterende apps og sidde med papir og blyant og begynde at tegne hvordan din app skal se ud/virke.

Jo mere du kan beskrive den for dig selv jo bedre kan du få andre til at give et tilbud på den. Jo mere du kan beskrive den jo mindre uenighed vil der senere være om du mente det ene eller det andet.

caro:
Grunden til jeg spørger er, at jeg ikke har forstand på apps og hvordan de tekniske beskrivelser skal formuleres

Du behøver ikke at vide noget om apps og hvordan de virker teknisk. Du skal blot beskrive den med dine egne ord hvordan du vil have at det skal virke. Dernæst sender du det til et firma der udvikler apps og de vil selv spørge ind til de ting som er uklare.

caro:
det er mega svært at finde mulige samarbejdspartnere. Er det kun ud fra at alle skal bidrage med det samme tid, penge og ekspertise fra start af, eller er der bare ikke den store interesse for partnerskaber ??

Det er svært at finde freelancere/firmaer som vil indgå som partnere fordi de skal jo leve. For dem er du bare endnu en kunde der skal have lavet noget software hvor de kan betale deres regninger og aflønne deres ansatte - der også selv skal have betalt regninger m.m.

Mange tror desværre at programmører kan leve på vindsteg og luftfrikadeller og at de ikke har nogle udgifter forbundet med at leve. Jeg har selv været ude for at blive tilbudt et 5% ejerskab i et projekt hvis jeg kunne arbejde for dem gratis i 6 måneder...

Man går jo heller ikke ned i supermarkedet og bare kan få ting gratis hvis man love dem at man vil sprede deres navn :D

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Caro

Når jeg går ind i et APP projekt, plejer jeg at gøre det, at jeg starter med et tage et møde med kunden (=dig), hvor du så, med dine egne ord kan fortælle om projektet. På baggrund af den snak laver jeg så det første oplæg, og kommer i den forbindelse med et prisoverslag. Den første snak betaler du selvfølgelig ikke for, den er i sagens natur helt uforpligtende, og jeg er sikker på at du kan få det samme tilbud fra andre herinde.

Det er selvfølgelig svært, hvis man ikke er vant til at udvikle, at lave en specifikation på det rigtige niveau. De ting der virker store og vigtige for dig er jo ikke nødvendigvis de områder der er vanskelige rent teknisk. Og ting som du slet ikke overvejer kan være ting der pludselig gør løsningen væsentligt dyrere og som derfor vælter dit budget.

Det er klart, at nu mere du har skrevet ned på forhånd nu lettere er det at sikre sig at man får det hele med. Og øvelsen med at beskrive din løsning og evt tegne skærmbillederne også (bare i hånden på et stykke A4 papir), er med til at du lige bliver den smule skarpere i dine krav.

Anyway, så er det en god idé a teame op med en projektleder der kan hjælpe dig igennem de mere tekniske dele af øvelsen, og som kan være med til at sikre at du får leveret et ordentligt produkt.

Håber det hjalp lidt, og held og lykke med dit projekt!

//Morten

Tilmeldt 24. Oct 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels

Mange tak for svaret.

Vil gå i gang med tegningerne :-)

Mvh Caro

Tilmeldt 24. Oct 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Mange tak for svaret.

Vil prøve at kontakte en udvikler, når jeg har fået tegnet ideen ned på papir.

Mvh Caro

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)