Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Optimal brug af artikeldatabaser

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 06:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle.

Jeg har for nyligt startet www.livetsomsenior.dk, og skal i gang med SEO-arbejde - herunder selvfølgeligt link-building. Jeg har en liste med cirka 15 forskellige artikeldatabaser (prioriteret efter pagerank), som jeg vil benytte. Kan nogen give en indikation af hvilke af følgende to fremgangsmåder der giver størst værdi?:

1. Starte med at placere 3-4 artikler om forskellige emner på samme artikeldatabase, så hver database henviser til min side på baggrund af flere forskellige artikler. Derefter gå videre til den næste og så fremdeles.

2. Starte med at placere 1 artikel på hver af alle databaserne, så jeg får flere referring domains, og så senere tilføje yderligere artikler om andre emner.

PS: Jeg er fuldt ud klar over, at artikeldatabaser ikke kan stå alene. Jeg har allerede identificeret en lang række super-relevante hjemmesider, som jeg begynder at bearbejde, for også at få links derfra. Det har dog en længere tidshorisont, da det kræver lidt diplomati osv.

Mvh.

Jeppe

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Nummer 2

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Af de to skitserede muligheder er nummer 2 klart at foretrække.

Tre gode råd:

1) Sørg for ikke kun at linke til din forside, men også til artikler på din hjemmeside

2) Huske på at du kan linke fra artikler på en artikeldatabase til dine artikler på andre baser. På den måde kan du give dem lidt ekstra værdi.
Det skal dog ikke overdrives, og det virker ikke naturligt, hvis du på 15 artikelbaser alle linker til din hjemmeside og en af dine egne artikler på en anden base. Men i ny og næ giver det mening at linke til dine andre artikler på artikelbaser.

3) Link også til ressourceartikler andre steder. Skriver du fx. om en badeskammel til ældre mennesker, kan det betale sig evt. at linke til en artikel om ældre mennesker som falder i badet, eller en produktside hos en stor producent af badeskamler.

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de gode svar. Særligt den omkring links mellem mine egne artikler var noget, som jeg ikke selv havde tænkt over. Et yderligere spørgsmål:

Kim Fredtoft:
Sørg for ikke kun at linke til din forside, men også til artikler på din hjemmeside

Kan artikler ligesåvel være produkter på webshoppen, eller bør det være vidensunderbyggende artikler på min hjemmeside?

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Produkter har det jo med at blive skiftet ud, så jeg ville linke til indholdsartikler, eller kategori/brand-sider, så linket ikke pludselig er til en 404-side.

Vær i øvrigt opmærksom på at Pagerank ikke nødvendigvis siger noget om værdien af de links du får. Der findes artikelbaser på domæner som har "falsk pagerank", som skyldes at de har været viderestillet til andre domæner tidligere. Slå dem evt. op i MajesticSEO eller MOZ for at se om de har god værdi.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)