Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

FOB Italy or FOB Denmark

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen, jeg er helt ny ift iværksætteri. Jeg har snakket med et italiensk firma om at købe deres varer, som jeg så kan sælge videre i Danmark. De spørger til hvor/hvordan jeg vil have leveret varerne og her nævner de som eksempel FOB Italy or FOB Denmark. Hvad menes der med det?

På forhånd tak, Thomas :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

FOB Betyder Free On Board (frit ombord) på skib / bil.  FOB betyder leverandøren betaler for at få fragten ombord på et skib eller bil. Selve  fragten til Danmark skal du så selv betale.

FOB Italien giver god mening men FOB Danmark må være en skrivefejl fra deres side. 

Har du fået en pris på selve fragten fra din italienske leverandør?  en anden mulighed er at du får en dansk speditør til at afhente godset i Italien. 

Tilmeldt 13. Feb 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit hurtige svar. Nej jeg har ikke fået en pris på levering endnu. Er der nogle fragtformer, der er mere grunstige end andre, hvis vi snakker om relativt små leverancer?

 

Mvh Thomas.

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Aug 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

FOB Denmark lyder forkert. Jeg vil, hvis jeg var dig, spørge din leverandør på en CIF pris til din adresse (CIF = Cost Insurance Freight). Og så vil jeg spørge en håndfuld speditører om en pris på afhentning EXW (Ex-Warehouse - leverandørens lager). Har du leverandørens adresse så kan de fleste give dig en præcis pris med det samme. Den mest gunstige fragtform vil være med (last)bil.

Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Check incoterms, her ser du de forskellige muligheder.

Det som er vigtigt at vide er, hvornår du overtager ansvaret for forsendelsen.

F.eks. FOB free on board, dette betyder at du bærer ansvaret når varerne er om bord på skibet/fly osv. Hvilket vil sige at hvis varerne falder i havnen, når de laster er det ikke dit ansvar, men synker båden på vejen er det dit ansvar.

Håber det giver mening.

Alt det bedste

Steen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tlunau:

Er der nogle fragtformer, der er mere grunstige end andre, hvis vi snakker om relativt små leverancer?

 

Jo men det kommer naturligvis an på hvor store forsendelser der er tale om, pakke kan normalt med fordel sendes med DPD eller GLS alternativt men lidt dyrer er kurerfirmaernes Economy løsninhg også en mulighed .  Pallegods vil normalt være en vognmand, men du skal gerne have minimum 2-3 paller før prisen bliver god.

Umiddelbart giver Sø fragt ikke nogen mening fra Italien.

 

Tilmeldt 13. Feb 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak skal I have alle sammen ☺

Tilmeldt 6. Apr 06
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

FOB Danmark kan faktisk godt give mening, da der er meget togtransport fra IT til DK.
I så fald må det jo være frit læsset på din bil fra terminalen i DK

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Sikke da noget vrøvl du skriver. FOB Danmark giver altså ingen mening. 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)