Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette startværdi på bank og kasse i Dinero v. opstart af nyt regnskabsår

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Sep 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Som overskriften siger, så er jeg i gang med Dinero (ikke "pro" eller "plus", bare den gratis udgave). Jeg har oprettet et nyt regnskabsår, og skal i gang med at bogføre. For at den korrekte beholdning i "kasse" og "bank" skal fremgå, er jeg jo nødt til at fortælle programmet at der pr. 01-01-2015 står eksempelvis 50.000 på bankkonto og 5000 i kassen.

Hvordan får jeg de værdier lagt ind?

Jeg har fundet noget der virkede rigtigt, men der fik jeg problemer med "balancen"? Her stod jeg af ;-)

På forhånd tak for hjælpen

Fra København
Tilmeldt 8. Sep 14
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus.

Normalt indtastes disse værdier i din åbningsbalance. Værdierne skal dog også have en modkonto, hvilket betyder at de skal komme et sted fra. Selve indtastningen kan du læse meget mere om i disse to guides:

https://dinero.dk/support/flyt-over-til-dinero-i-dag-nemt-og-hurtigt

https://dinero.dk/support/jeg-har-problemer-med-komme-gang-med-dinero/

Hvis det stadig giver dig udfordringer, og du gerne vil sikre dig at det du indtaster er 100% korrekt, så skal du være velkommen til at sende en mail på support@dinero.dk, så er jeg sikker på at jeg kan finde et godt opstartstilbud til dig :-) 

De bedste hilsner

Theis

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan ikke taste hvad der står i banken og ligger i kassen for at komme igang. Du må ha et tidl. regnskab og der findes en status og det er hele den status du skal taste ind som åbningsbalance. 

Du kan evt taste den i excel - i to kolonner for aktiver og passiver og sammenlagt skal de gi det samme. Kassen og bankens indhold stammer jo fra noget - f.eks. indtægter, tidl resultater - Der kan også være regninger du har sendt ud i 2014 som betales i 2015 eller regninger som du selv har fået i 2014 og betaler i 2015 - de hører jo også til i balancen fra start, ellers kommer du aldrig til at få det til at fungere.

Du er nødt til at ha en åbningsbalance = balancen 31/12 fra tidl regnskab - ellers tror jeg du skal via en bogholder eller revisor som let sætter det i gang evt via Dineros tilbud

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)