Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMS service gennem abonnement - lovligt eller ej

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Regstrup
Tilmeldt 14. Nov 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lavet et script som kan sende SMS'er ud fra min server gennem en telefon jeg har liggende.

Telefonen kører på et helt normalt "gratis SMS" abonnement.

Dette script er bygget til at sende nyhedsbreve/tilbud ud, og kan håndtere til- og framelding af nyhedsbrevet.

Er dette lovligt at yde denne service til kunder at de kan bruge dette script til markedsføring?

Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der er tale om et privat-abonnement, er det sjældent lovligt. I de fleste betingelser for privat-abonnementer står der netop at maskinel afsendelse ikke er tilladt, og at misbrug vil blive straffet. Konsulter dit teleselskab, så kan de oplyse dig om lovligheden af det.

Går du til gengæld over og køber et erhvervsabonnement hos dem, er det langt de fleste af udbyderne, der tillader dette.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Topper:
Er dette lovligt at yde denne service til kunder at de kan bruge dette script til markedsføring?

Det er lovligt, men det kan godt være imod teleselskabets regler. Det er ikke teleselskaberne som skriver loven, men folketinget. Teleselskaberne kan godt have nogle regler som forbyder dette og de kan derfor opsige dit abonnement.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark,

Som andre også skriver kan din teleselskab have opstillet nogle betingelser for brug af dit abonnement, heri fremgår det formentlig at du ikke må bruge fri-SMS i forbindelse med mekaniske udsendelser.

Det kan du jo vælge at ignorere og se om selskabet gør noget aktivt hvis dit forbrug er for stort.

Men du skal være opmærksom på de begrænsninger der er på antal SMS'er en telefon kan sende / modtage pr min, hvis det er mange du skal afvikle.Så skal der power i dine udsendelser, skal du nok se dig om efter en egentlig SMS Gateway.

Mange hilsner

David

Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark
Vi er frivillige forening som leder efter noget som du har her. Vil gerne høre mere om løsning
Med venlig hilsen
Neeraj

Fra Regstrup
Tilmeldt 14. Nov 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

webfreelanceren:

Hvis der er tale om et privat-abonnement, er det sjældent lovligt. I de fleste betingelser for privat-abonnementer står der netop at maskinel afsendelse ikke er tilladt, og at misbrug vil blive straffet. Konsulter dit teleselskab, så kan de oplyse dig om lovligheden af det.

Går du til gengæld over og køber et erhvervsabonnement hos dem, er det langt de fleste af udbyderne, der tillader dette.

Okay, så jeg må hellere snakke med min udbyder.

Niels Henriksen:

Mark Topper:
Er dette lovligt at yde denne service til kunder at de kan bruge dette script til markedsføring?

Det er lovligt, men det kan godt være imod teleselskabets regler. Det er ikke teleselskaberne som skriver loven, men folketinget. Teleselskaberne kan godt have nogle regler som forbyder dette og de kan derfor opsige dit abonnement.

Så vil jeg kontakte min udbyder og hører nærmere. For undgår helst at det lige pludselig ikke virke mere.

David Ruben Karpantschof:

Hej Mark,

Som andre også skriver kan din teleselskab have opstillet nogle betingelser for brug af dit abonnement, heri fremgår det formentlig at du ikke må bruge fri-SMS i forbindelse med mekaniske udsendelser.

Det kan du jo vælge at ignorere og se om selskabet gør noget aktivt hvis dit forbrug er for stort.

Men du skal være opmærksom på de begrænsninger der er på antal SMS'er en telefon kan sende / modtage pr min, hvis det er mange du skal afvikle.Så skal der power i dine udsendelser, skal du nok se dig om efter en egentlig SMS Gateway.

Mange hilsner

David

Så det du siger er at hvis der pludseligt skal sendes mange SMS'er ud, så kan det gå galt ved brug at mobil, og skal derfor have skaffet mig en SMS Gateway i stedet?

Hvor kan jeg købe sådanne? 

businessonly:

Hej Mark
Vi er frivillige forening som leder efter noget som du har her. Vil gerne høre mere om løsning
Med venlig hilsen
Neeraj

Hej, Neeraj.

Jeg vil meget gerne hører mere om præcis hvad der er i leder efter.

Kan du smide mig en mail på marktopperdk@gmail.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark,

Der findes et hav af SMS "gateways". Og de udbyder alt muligt forskelligt til et meget forskellige priser. Nogle af dem tilbyder både indgående og udgående. Eks. med shortcode 1231, 1999 osv..

De største er Unwire som bl.a. leverer til DR og TV 2. De har kapacitet til x-factor, MGP, "Vild med Dans" og alt det der.

Så findes der nogle der kalder sig Wireless factory som jeg ikke personligt har erfaring med, men vist prøver at puste sig op til at være store også....

Af mindre udbydere kender jeg til https://www.computopic.dk/ og http://coolsms.dk/

Og så er jeg for nyeligt stødt på smsit.dk, der er meget billige og har et mega simpelt API, hvor du vist bare betlaer 18 øre pr sendt SMS... via en url

http://www.smsit.dk/api/sendSms.php?apiKey=xxxxxxxxxxx&senderId=xxxxxxxxxxxx&mobile=xxxxxxxxxx&message=xxxxxxxxxx

Mange hilsner

David

Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg anvender selv smsit.dk - og kan klart anbefale dem. Er der som sagt tale om mange beskeder, vil jeg anbefale dig enten hosted simkort (du kan have dit eget abonnement med fri sms, men knap så effektivt ved store mængder sms'er) eller at følge Davids råd, og vælge en udbyder, der driver en sms-gateway med en software løsning koblet direkte på udbydernes netværk. Dette giver mulighed for en meget højere kapacitet i afsendelsen

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)