Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan forsikringen det her

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil lige høre om forsikringen kan afslutte en mail med sådan en sætning her.

"Hvis ikke vi kan afslutte denne sag nu eller kundens rådgiver sammen med kunden ikke kan acceptere vores afgørelse, vil vi tilbyde at trække alle aftaler tilbage og bede Byggeteknik undersøge omfanget og komme med en udbedringsvejledning på skadeomfanget inkl. indhentning af prise og nødvendig rådgivning"

Vi har ikke sat umulige krav, men spurgt om lovliggørelse, og genhusning af lejer i boligen.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hvordan forventer du at vi skal kunne svære på noget taget ud fra en sammenhæng vi ikke kender? 

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det der er mit spørgsmål er om forsikringen, kan lægge pres på en til at acceptere en mindre dækning, end man evt er berettet til, nu er der afsat kr. 320000.- til udbedring, skaden skete i oktober da der kom en masse regn, så taksatoren har været ude en del gange, sidst mht lovlig gørelse da der kun er 75 mm i vægge og 150 mm i gulve, og 50 mm i lofter.

Nu star der ombygget i 2006, det har intet med den skadet del at gøre den er ombygget i 2000, det der er lavet i 2006 er 1 sal på bygningen.

Hele mail fra byggeteknikkerne til taksator er her under, det der er ændret er navne på de indbolværet partner.

Hej XXX

Jeg har været inde og se på sagen og læst rapport fra XXX. Her fremgår det, at huset har været under renovering/ ombygning i år 2006. 
Som forsikring skal vi kun ind i lovliggørelse, hvis kravet ikke kunne være stillet før skaden. Da huset har været igennem en væsentlig ombygning i 2006, skal ejer opfylde kravet for BR-S 95 afsnit 1.1.2 samt 5.1 

Kravet til isolering i 2006 i forhold til kravet i dag, udløser ikke krav om rentabel lovliggørelse jf. Energi Styrelsens vejledning om krav til rentabel efterisolering. Energi Styrelsen skriver, at huse opført efter de skærpede energikrav i 1979, vil være vanskeligt at påvise krav om rentabel efterisolering. 
Vi vil derfor fastholde ikke at yde erstatning til lovliggørelse, idet kravet for ekstraisolering kunne være stillet før skaden, samt den lille forskel fra 2006 til i dag ikke er rentabel. 

Hvis ikke vi kan afslutte denne sag nu eller kundens rådgiver sammen med kunden ikke kan acceptere vores afgørelse, vil vi tilbyde at trække alle aftaler tilbage og bede Byggeteknik undersøge omfanget og komme med en udbedringsvejledning på skadeomfanget inkl. indhentning af prise og nødvendig rådgivning. 

Så håber jeg det er mere forståeligt det jeg spørger om..:-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det kan de godt. De kommer med et tilbud - kan det ikke accepteres, så vil de trække det tilbage og lade Byggeteknik ? (ved ikke hvem er - burde være neutral opmand men ved det jo ikke) komme med udbedringsvejledning på skadesomfanget inkl. indhentning af pris

Det er vel altid sådan at enten kan man acceptere en afgørelse, eller der må en opmand til og - du kan jo altid gå til forsikringsankenævnet med sagen og protestere hvis/når du mener den skal protesteres

Tag en samtale med ankenævnet selv om de sikkert ikke kan sige det store i telefonen.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)