Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Topliste/hitliste på en hjemmeside..

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 04:40
Hvor mange stjerner giver du? :

 

 

Hej

Jeg er ved at lave en hjemmeside for en god ven og han vil meget gerne have en top/hitliste ind på sin hjemmeside.

Du har sikkert på mange sider set sådan en top/hitliste hvor andre hjemmesider kan melde sig til.

Jeg lægger et par links ind, det forklarer hans behov meget bedre end jeg kan gøre med ord.

Siden med Toplisten:
http://www.it-kids.dk/topliste/


Siden hvor man tilmelder sig Toplisten:
http://www.it-kids.dk/topliste/add.php


Hans hjemmeside har stort set ingen indtjening (noget med pensionister) og det ville derfor være godt med et gratis program, hvis det kan lade sig gøre.

Han har/får en database knyttet til hans hjemmeside og hvis programmet/scriptet er i PHP, så er det ok.

Jeg har vel selv afprøvet ca. 8 forskellige top/hitlister som jeg har fundet på Google, men de var ikke noget at skriver hjem om.

Håber på lidt input - på forhånd tak fra de 2 gamle :drunk:

Fra København
Tilmeldt 5. Mar 15
Indlæg ialt: 52
Fra  Realweb Aps Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Er toplister ikke ved at være lidt forældede ;-)

Problemet med toplister er, at Google som udgangspunkt straffer for organiseret link indekser. Endvidere, hvis toplisten kræver at siderne på den linker tilbage til toplisten, så bliver det lidt en kedelig landingsside, som brugerne møder. Og linkes der til forsiden bliver det svært at forsvare den indgående trafik. Endnu et problem er selve måden at linke toplister imellem. Der linkes sjældent direkte til domænerne, men igennem in/out filer, som registrerer trafikken. Disse giver ikke særlig meget PR videre ift. hvis man linkede direkte.

Sidste problem er, at alle mulige dårlige sider tilmelder sig toplister - specielt hvis de begynder at blive store. Har selv siddet med toplister på +5000 besøgende per dag for nogle år siden og måtte mange gange om dagen fjerne sider med onde hensigter og spammere. Det er bare ikke det værd!

Lav hellere en manuel liste af gode linkpartnere, hvor der linkes direkte mellem domænerne evt. med nogle gode ankertekster. Det giver god PR og relevans.

[Manuel signatur med link fjernet af moderator i henhold til Aminos regler]

Realweb udvikler flotte mobilvenlige hjemmesider og webshops til en god pris. Inkl. enkelt CMS-system.

Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tak for dit svar.

Nu gik mit indlæg for eller i mod toplister, men om der var nogen der havde en ide til hvilken jeg kunne hente

Fra København
Tilmeldt 5. Mar 15
Indlæg ialt: 52
Fra  Realweb Aps Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok. Det er godt nok så lang tid siden, jeg sad med det selv. Og jeg havde desuden selv programmeret mine egne toplister. Men mon ikke du kan google dig frem til nogle gratis tjenester?

[Manuel signatur med link fjernet af moderator i henhold til Aminos regler]

Realweb udvikler flotte mobilvenlige hjemmesider og webshops til en god pris. Inkl. enkelt CMS-system.

Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selvfølgelig Googlet det i et par timer uden at jeg kunne finde en brugbar topliste

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)