Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Endnu en om moms og fragt

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa alle flinke Aminoer

Jeg har søgt lidt rundt herinde omkring moms på fragt og om jeg kan trække det var, og det meste er fyldt med regnestykker man ikke fatter hverken til eller fra i :(

Så nu laver vi lige endnu en tråd folk kan klø sig i hovedet over ;)

Jeg har en leverandør der dropshipper.

Jeg bestiller en varer til en kunde til 300,-
Dropshippingen er så 79,- til private med PostDK (momsfrit skriver de)

De 79,- i fragt vil jeg godt ha inkluderet i prisen på varen så jeg kan gi dem fri fragt, men kan jeg bare lægge 79,- oveni de 300,- uden problemer ?

Og hvad så med momsen ? skal jeg kun betale momsen af de 300,- på varen sådan så det fulde beløb til kunden bliver 379,- og jeg indbetaler 60,- i moms ?

Og kan jeg trække de 79,- fra i mit regnskab eller er det bare at betale og være glad ?


Håber i forstår det, for det sgu ligefør jeg ikke kan forstå hvad jeg selv skriver her, hahaha :D


Og håber mest af alt i lige kan stille et eksempel op på hvad der skal skrives, trækkes fra osv :)

Ha en fed aften!
Christian H.

 

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian.

Nej, når du sælger skal du lægge moms på hele beløbet.

Dvs. det bliver 240 + 79 der skal tillægges 25% moms.

Hvis du vil undgå at lægge moms til de 79 så kan du ikke benytte fri fragt, men derimod skal du fakturere fragt særskilt. Det kræver også at du sætter dig ind i porto udlægsordningen.

/Henrik

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvad du mener.  Men  du har en kunde der køber en vare som koster 300 kr + fragt 79 kr? Du vil så gerne gøre det sådan at fragten er gratis, altså 0 kr, men at varen så bare koster 379 kr i stedet for? 

så skal du ved 300 kr + 79 kr, kun betale moms af de 300 kr, da de 79 kr er momsfri. 

Hvis det er 379 kr + 0 kr i fragt, så skal du betale moms af de 379 kr, altså dem allesammen. 

hvdet det er dig som køber fragten på de 79 kr og har en kvittering på dem, så kan du trække udgiften fra. Men hvis det er dropshipping, så ved jeg ikke helt hvordan det foregår. 

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik K.:

Nej, når du sælger skal du lægge moms på hele beløbet.

Dvs. det bliver 240 + 79 der skal tillægges 25% moms.

Hvis det er momsfri porto købt gennem postdanmark, så skal der ikke moms på de 79 kr ved et salg - men måske misforstår jeg dit svar. 

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det sgu ligefør jeg heller ikke selv ved hvad jeg mente for jeg fik da godt nok forvirret mig selv.. det lød så let inde i hovedet :D

Dvs jeg lægger varens pris plus fragten sammen og smider 25% på.. når jeg så føre det i regnskabet, skal jeg betale 20% af det beløb tilbage (altså 20% af 398,75,-)

Det foregår på den måde at jeg bestiller varen på grossistens hjemmeside med mig som fakturamodtager, og levering til kunden.. så modtager jeg en faktura derfra som jeg skal betale, og så skal jeg selv sende en elektronisk faktura til kunden.

Så jeg vil da gå ud fra at jeg bliver opkrævet varens pris på 240,- moms, samt 79,- i fragt fra grossisten :)

Så er det jo op til mig at skrive en faktura til kunden, og hvordan kan sådan en så se ud ?

Nu lader vi lige som om at varens pris, og kundens pris er den samme, for ikke at få alt for mange tal med i det her..

Som jeg forstår det, kan jeg bare fakturere kunden for 319,- + moms og skrive "Fri fragt" på fakturen ? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

KS71:
Hvis det er momsfri porto købt gennem postdanmark, så skal der ikke moms på de 79 kr ved et salg - men måske misforstår jeg dit svar. 

forudsat at der i hele bogføringen bogføres så udlægsordningen kan benyttes og kun ved netop frimærker og post dk - og det duer vel ikke hvis varen sendes fra en dropshipper for hvordan skulle hans frimærke køb (hvis han er fra DK overhovedet) kunne ha med trådstarters faktura at gøre. 

Trådstarter får vel regningen fra sin dropshipper på både de 300 kr + de 79 med mindre dropshipper vil sende fragtfrit. Svaret må derfor være at der er moms på hele beløbet og at hele beløbet er omk og dermed udgift/fradrag

Her om udlægsordning og de specifikke krav som skal overholdes for at kunne fakturere portoen videre uden moms http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/porto-udlgsordningen.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian:
Det foregår på den måde at jeg bestiller varen på grossistens hjemmeside med mig som fakturamodtager, og levering til kunden.. så modtager jeg en faktura derfra som jeg skal betale, og så skal jeg selv sende en elektronisk faktura til kunden.

Så jeg vil da gå ud fra at jeg bliver opkrævet varens pris på 240,- moms, samt 79,- i fragt fra grossisten :)

Så er det jo op til mig at skrive en faktura til kunden, og hvordan kan sådan en så se ud ?

Nu lader vi lige som om at varens pris, og kundens pris er den samme, for ikke at få alt for mange tal med i det her..

Som jeg forstår det, kan jeg bare fakturere kunden for 319,- + moms og skrive "Fri fragt" på fakturen ? 

ja hvis du køber for 240 kr ex moms og 79 kr fragt også er ex moms så er din indkøbspris 319 kr. Som du skriver så er det jo bare et eksempel og du skal jo nok, for at leve af det kunne doble de 319 kr mod din kunde, eller noget i den stil - alt afhængig af kvantum. Men JA du må da gerne sige at det er varens pris de 319 kr "or whatever" og så fri fragt når kunden så bare kan se de 319 kr som prisen for selve varen inde på din hjemmeside - du behøver ikke specificere fragt eller din fortjeneste men skal lægge moms på alt. Fri fragt er jo altid en del af varens pris, der er jo ingen der kan leve af luft eller fri fragt i sig selv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian:
Som jeg forstår det, kan jeg bare fakturere kunden for 319,- + moms og skrive "Fri fragt" på fakturen ? 

Ja, sådan kan du gøre det.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Skide godt så tror jeg at jeg fangede den :)

Og så lige for at gøre det endnu værre

Hvis jeg så vil tillægge yderlige 19,- i fragt på fakturaen til kunden, skal den så skrives som med eller uden moms ?

Dvs jeg tager 319,- + moms for varen, og 19,- i fragt

ville i så skrive 319,- + 19,- + 25% moms

eller ville i skrive 319,- +moms + 19,- fragt ? 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian:


Hvis jeg så vil tillægge yderlige 19,- i fragt på fakturaen til kunden, skal den så skrives som med eller uden moms ?

Dvs jeg tager 319,- + moms for varen, og 19,- i fragt

ville i så skrive 319,- + 19,- + 25% moms

eller ville i skrive 319,- +moms + 19,- fragt ? 

Du skal som udgangspunkt altid fakturere hele beløbet + moms.

 

Udlæg kan kun viderefaktureres uden moms hvis beløbet er det samme.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)