Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed (Løn til sig selv)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har ledt på nettet, men aldrig fundet et svar som giver mening. Som jeg har forstået det, så udbetaler man blot penge til sin privat konto.

Men hvad med de penge man overføre, hvor skal de indberettes? 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

De skal som sådan ikke indberettes. I din kassekredit oplyser du, at du har hævet beløbet privat - og det er det.

i et enkeltmandsvirksomhed betaler/hæver man ikke løn til sig selv, da man bliver beskattet af firmaets overskud. Hvad enten man har hævet dem eller ej.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Internexus:

eg har ledt på nettet, men aldrig fundet et svar som giver mening. Som jeg har forstået det, så udbetaler man blot penge til sin privat konto.

Men hvad med de penge man overføre, hvor skal de indberettes? 

ingen steder. Du må hæve alt det du vil, det er dine egne penge og du hæver ved at tage penge ud i status under mellemregning Privat hævet og der påvirker det så slet ikke driften og dermed ikke det resultat du betaler din skat af. Her kan du se HVORDAN BESKATTES JEG I PERSONLIG VIRKSOMHED

Det du skal opgive, er dit overskud og lidt mere og det kan du se hvordan du gør i UDVIDET SELVANGIVELSEN HER 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 7. Mar 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes svaret på dit spørgsmål afhænger af om du har valgt at blive personligt beskattet, anvender kapitalafkastordningen eller virksomhedsskatteordningen? Såfremt du anvender virksomhedsskatteordningen har du jo reelt mulighed for at opspare en del i virksomheden til 24,5 % beskatning, således at du kan tilrettelægge din skattebetaling for året, så du optimere din nuværende og fremtidige skat mest muligt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Internexus:

Tak for svaret John. Skal jeg heller ikke notere det i mit regnskabsprogram?

jo som i svaret og i linket - du hæver ved at i regnskabet tage det over mellemregning privat hævet i debet + og bank kredit -minus - brug af VSO skal du ikke rode dig ud i med mindre du har specielle grunde - tjener til mere end topskat eller skal i ly for noget SU - det er trods alt for de fleste en komplikation og en omkostning. hvis du vil bruge VSO vil råde dig til at ha hjælp af revisor eller regnskabskyndig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 15
Indlæg ialt: 7
Fra  Zhop.tk Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Vent lige lidt, det lyder interessant. Hvis man bruger virksomhedsskatteordningen og opsparer sin skat har jeg altid fået at vide, at man betaler 25 % i skat mens man i selskaber betaler 24,5 % (22 % i 2016) af overskud, mens den vil forblive 25 % for personlige virksomheder (enkeltmands, I/S). 

Men siger i, at de personlige virksomheder betaler i skat af overskud (med virksomhedsordning), er det samme som det selskaber betaler i skat af overskud. Altså 24,5 % for 2014. 23,5 for 2015 og 22 % fra og med 2016 for både personlig virksomhed og selskab?

Undskylder for mit off topic side-spørgsmål, men det bliver jeg nødt til at vide Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Beskatning i VSO eller selskab sker med helt samme skatteprocent for året

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)